Cari Blog Ini

Ahad, 15 Jun 2008

Sentap!

I'm not sure, but i knew i was very sensitive lately. Hyper senstive. Itu tak kena, ini tak kena. Aku asyik nak marah-marah. Masalah remeh je, sebab dia terlupa untuk returned call last Thursday. And i got mad like hell. Gila ahh! Meleret-leret sampai hari ni.

As today, boss has assigned both of us to go to Shah Alam. Aku kerja pada hari Ahad yang sepatutnya hari untuk aku bangun lewat. Tapi tidak! Hari ini aku bangun sangat awal dan keluar rumah pada pukul 7.00am! We had to monitor a consumer program dekat Kelab Shah Alam.

We are so professional in front of others okehhh??!! Tak ada siapa pun tau kami macam ala-ala "angin pasang". Everything was nice. But then he asked me to accompany him to Mydin USJ. Hahaha... Sebab memang sebelum "angin pasang" ni kami pernah janji nak beli barang kat situ. After a while, mood aku semakin ok.


... di dalam Mydin ...


Aku : Abang! Cantiknya skirt ni!

Dia : Jap lagi lah... Beli barang dulu!


Oklah, aku pun berlalu dari situ dengan suka hati. Shopping barang makan, segala can food, segala instant food, segala jajan, segala toiletries. Rasa macam sikit saja barang, tapi dalam resit lepas kena punch kurang seringgit RM300. Beli apakah??

Kami lalu di booth-booth kedai tadi, pergi ke kedai yang jual skirt tadi, tapi... skirt tu dah hilang! (nangis!). Aku dah berangan nak pakai dengan pump kaler pink, baby-t kaler pink dengan cardigan kaler hitam. Mesti korang dapat bayangkan macamana perasaan aku bila skirt yang aku dah pegang tu dah dibeli orang lain!

Mula la aku sentap balik. Harus lah! Time aku tengah membelek tadi suruh aku jalan cepat-cepat. Kan dah ada orang lain beli. Aku pun balik ke Kelab Shah Alam dengan perasaan tak puas hati. Aku nangis betul-betul dalam kereta. Kan aku dah cakap, pasal skirt je aku boleh mengamuk!

Dia : Nak makan?

Aku : Tak nak!

Dia : Awak nak beli skirt tu tadi kan? Kenapa tak beli?

Aku : Abang dah ternonong ke depan, suruh orang cepat-cepat, nak beli macamana?

Dia : Dah! Jom pusing Shah Alam, kita cari skirt tu.

Aku : Tak nak! Dah tak de mood.


Oleh kerana tugas masih belum selesai kami masuk ke dalam bangunan Kelab Shah Alam dengan hati yang masih membengkak ni. Have a chit chat dengan colleagues, makan-makan, lepak-lepak dengan urusetia, tengok orang mandi kat swimming pool, akhirnya 4.30 ptg majlis pun berakhir.

Dia : Jom cari skirt tu?

Aku : Tak nak! Nak kasut.


Wah! Kasut la??! Aku ke SACC pula. Muahahaha! (Gelak jahat). Sampai sana dia ajak aku masuk Bonia. Meletup! Takkan Bonia? Aku dah sarung-sarung kasut tu tapi bila tengok harganya, aku boleh beli berpuluh-puluh pasang kasut dekat Vincci. Perlukah aku menjadi pengikis? Ikut hati memang nak, sebab memang cantik. Dah tentu kalau aku sarung ni mesti meletup satu Kuala Selangor. Tapi kesian pula kat dia. Aku tarik dia pergi Vincci. Berbeza dengan tempat mahal, Vincci memang telah ramailah customernya. Dalam keadaan sesak macam tu aku sempat la sambar dua pasang kasut.

Later aku upload gambar kasut ni. Aku tak nak jadi awek yang demanding. Ambil yang murah-murah dah la. Karang kalau putus tak ada rasa ralat sangat. Nauzubillah! Kalau boleh tak nak la putus. Then dia tarik aku masuk balik ke Bonia. Bukan beli kasut untuk aku, beli kasut untuk diri dia.

Kesimpulannya dia pujuk aku dengan beli kasut. Senang betul kan?? Perempuan... perempuan... haih... (sigh)

4 ulasan:

  1. hehe...kire ok la tuh...tak dapat skirt...dapat kasut...hehe...

    BalasPadam
  2. weh.. sapa abg ko nih?? jawab skit..

    bgs arrr kwn aku nih. bkn seorang picau cukur. haruslah dicontohi mamat2 diluar sana bb skang ni bknnya awek yg pisau cukur, org lelaki yg pisau cukur lebih dasyat dr pompuan!!!!

    BalasPadam
  3. hmmmm wah best2 kasut...c i told u...tapi like we said before lelaki babe....kekadang aku perlu berfikir panjang sebelum membuat sesuatu....

    BalasPadam
  4. lelaki ni unpredictable.. alah sama la pompuan pun... yang pasti aku dh dapat kasut... tp nak beli kasut lagi... tamak kan?? tapi tak mo tunjuk sgt, cover line sket...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...