Cari Blog Ini

Khamis, 17 Julai 2008

Debat Anwar-Shabery


Secara personally debat kelmarin sangat mendebarkan. Aku tak nak komen lebih-lebih as I'm not into political issue so much. But i really look high upon Datuk Anwar Ibrahim as him remain calm in the historical debate ever happened in Malaysia.

Me and my housemate were confused at that moment.

Kitorang rasa hujah Shabery agak terlari dari soalan dan banyak menyentuh atau menyerang peribadi Anwar Ibrahim. And again i don't want to jugde them. Aku tak suka.
Each of them got their talent in public speaking kan? Bukan calang-calang orang.

Most of my friends said the same thing. Datuk Shabery got no point at all. ZERO. Kalau kita nak memilih pemenang, memang rata-rata akan pilih Anwar, bukan sebab simpati pada dia tapi kebijaksanaan menyusun kata-kata dan info yang padat. And he is confident with his words. Tapi, Shabery?? Siap ada ulang-ulang perkataan. Kenapa government hantar Shabery instead of Pak Lah and Najib? Another strategy? Kesian Shabery, walaupun tak declare who's winning the debate, tapi people already knew. He did mention to step down if he lose. Yes! Shabery mungkin akan meletakkan jawatan.

Frankly said I'm not at the opposite side but i salute Datuk Anwar Ibrahim!!

As for me, everybody got their hard time. Let by gone be by gone. Pada aku, kita tak patut nak terus blame seseorang kesan tindakan negatif yang pernah dilakukan. Kalau kita selalu berperang "ideologi" macam ini sampai bila pun tak ada penyelesaian. Kan elok kalau ada negotiate antara kedua belah pihak.

Aku pening dan aku takut tengok keadaan semasa di Malaysia sekarang. Aku nak pindah ke luar negaralah! Kalau negara tak aman macamana nak kahwin?

Tepuk dada tanya selera...Bila aku bercakap tentang politik...

6 ulasan:

  1. Tp salute jugak kt shabery,sbb berani jugak la nak berdebat dgn 'bekas anak didik' Tun Dr.Mahathir ni.
    Pak Lah takkan turun berdebat sbb dia takde idea lansung!
    "He wasn't a bad leader b'coz he made bad decisions,but he was a bad leader b'coz he made no decision"-C.Carwood Lipton,E Company 101st US Airborne div.(amik dlm Band of Brothers hehe..)

    BalasPadam
  2. saya pun tak bleh komen lebih2 sebab tak sempat tengok debat tu...apepun memang agak scary gak la keadaan politik kat m'sia ni..takuuutt

    BalasPadam
  3. pergh.. zul, hang kaji itu semua... lepas ni hang prepared jadi wakil rakyat kat selama pulak...

    hurm... nak lawan anwar kena ada shield yang hebat...

    BalasPadam
  4. as, apa yang kewl? komik debat tu ke, akak ni ha?? hhihi

    BalasPadam
  5. cinta milo ais... awak pi tgk kat youtube... A to Z pasal debat tu..

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...