Cari Blog Ini

Jumaat, 26 September 2008

Balik kampung


Yeay!!!

Aku nak balik kampung dah. Aku dah start bersiul-siul lagu Balik Kampung nyanyian arwah Sudirman tu. Jom nyanyi!!

Perjalanan jauh tak ku rasa
Kerna hati ku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mata

Nun menghijau gunung ladang dan rimba
Langit nan tinggi bertambah birunya
Deru angin turut sama berlagu
Semuanya bagaikan turut gembira

Balik kampung oh oh...( 3X )
Hati girang
Ho ho... Balik kampung (3X)
Hati girang

Terbayang wajah-wajah yang ku sayang
Satu-satu tersemat di kalbu
Pasti terubat rindu di hati
Menyambut kepulangan ku nanti

Kalau tak ada aral melintang pada petang ini juga aku balik. Ataupun esok pagi setelah memastikan keadaan rumah dalam keadaan baik dan selamat untuk ditinggalkan.
Perjalanan mengambil masa 3.5 jam sejauh lebih kurang 380km untuk sampai ke Skudai. Aku akan kembali ke Kuala Selangor pada 7hb Oktober 2008. Doakan aku selamat pergi dan selamat pulang.

Bye semua!! Semoga Syawal ini mendatangkan rasa gembira dan kesyukuran ke hadrat Illahi. Allahuakbar!!

2 ulasan:

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...