Cari Blog Ini

Ahad, 21 September 2008

Menangis sehingga menitis air hidung

Menjelang Syawal ini, hari ini TV3 mempersembahkan drama tangkap leleh berjudul Ihsan menerusi Slot Cerekarama, which is dah pernah ditayangkan masa Maulidur Rasul dulu. Masa cerita tu ditayangkan aku tak alert sangat.

Drama hebat ini dibarisi oleh pelakon-pelakon yang agak popular seperti Dynaz, Kuza, Kartina Aziz, Zefrul Nordin, Zamarul Hisham, Abu Bakar Juah dan Kismah.

Dah lama aku tak menangis sampai keluar hingus ini kerana punyalah terlalu beremosi. Malunya aku pada housemate aku tu.

Drama ini mengajar kita erti keinsafan ini mengisahkan bagaimana si anak menerima balasan di dunia dan azab ketika menghadapi sakratulmaut sebab mengabai dan menderhaka terhadap ibu sewaktu hayatnya. Itulah, ko kurang ajar lagi dengan mak ko!

Aku banyak buat salah kat mak aku. Tak sabar nak balik kampung.
Masa kecil dulu sangatlah jahat. Semoga mak mengampunkan aku yang derhaka ini.

4 ulasan:

  1. da lama aku tak tgk citer melayu ni. tak tau citer apa yang best. habaq mai skit citer2 yang best leh la aku layan nnt. =)

    BalasPadam
  2. hi..
    yup, i dari kuala selangor.
    lokasi kat Sungai Buloh Jeram..
    u?

    BalasPadam
  3. semalam cam nak tengok jer..tapi sekali ayah aku kalih2 channel..bikin panas aku blah naik atas rumah..layan blog lagi bagos..karang jadi anak durhaka plak aku..

    BalasPadam
  4. izan ~ ko register je kat tv3.com.my tu, lepas ni ko log in la kalau nak tengok cerita2 melayu..

    "bahasa jiwa bangsa"

    mayablur ~ i dekat bandar baru kuala selangor

    hoodedlicious ~ hahahha anak derhaka sebab tukar channel tv??

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...