Instagram Shots

Ahad, 21 September 2008

Menangis sehingga menitis air hidung

Menjelang Syawal ini, hari ini TV3 mempersembahkan drama tangkap leleh berjudul Ihsan menerusi Slot Cerekarama, which is dah pernah ditayangkan masa Maulidur Rasul dulu. Masa cerita tu ditayangkan aku tak alert sangat.

Drama hebat ini dibarisi oleh pelakon-pelakon yang agak popular seperti Dynaz, Kuza, Kartina Aziz, Zefrul Nordin, Zamarul Hisham, Abu Bakar Juah dan Kismah.

Dah lama aku tak menangis sampai keluar hingus ini kerana punyalah terlalu beremosi. Malunya aku pada housemate aku tu.

Drama ini mengajar kita erti keinsafan ini mengisahkan bagaimana si anak menerima balasan di dunia dan azab ketika menghadapi sakratulmaut sebab mengabai dan menderhaka terhadap ibu sewaktu hayatnya. Itulah, ko kurang ajar lagi dengan mak ko!

Aku banyak buat salah kat mak aku. Tak sabar nak balik kampung.
Masa kecil dulu sangatlah jahat. Semoga mak mengampunkan aku yang derhaka ini.