Cari Blog Ini

Jumaat, 24 Oktober 2008

Apakah?? Siapakah??

Aku kan busy. Aku tak sempat nak usha laman-laman maya untuk mencari skandal (mati la kalau chenta tau!!) sejak sibuk dengan urusan open house officeku itu. Alih-alih bila aku buka friendster aku, ia telah berubah menjadi.... bahasa melayu. Eeuuyy!!


Tak ke kelakar bila baca sesuatu laman web yang kita baca dalam bahasa inggeris bertahun-tahun dulu tiba-tiba dialih suara bahasa?? Kalau korang rasa tak kelakar, biar aku sorang yang rasa kelakar.


Bahasa jiwa bangsa. Bahasa melambangkan bangsa. Salahkah aku bersifat lupa diri kerana tidak bangga dengan bahasa kita? Sebab aku masih jumpa ramai yang bersifat seperti aku, yang terkena "jangkitan bengkak lidah", yang bermotifkan "I feel AWFUL & AWKWARD when i speak in Malay".

Itu yang menjadi persoalan.

Tapi siapakah yang memandai-mandai mengubah language dalam friendster aku?? Cakap!!


Moral of the story: Don't leave your pc/laptop unattended. (Hitz.FM)

Ok lah, hingus aku semakin dahsyat meleleh. Aku perlu cari sesuatu. Aku nak cari tomyam. Yang pedas. Biar arus hingus semakin deras.

3 ulasan:

  1. ish aku taktau la plak sapa yang tukar bahasa kat fs ko. tp yang pentingnya bukan aku yang tuko. hahahahhahahahahha

    BalasPadam
  2. izan ~ memang la bukan ko... aku tengah terpikir-pikir ni siapa yang gatai tangan tukar bahasa fs aku tu...

    BalasPadam
  3. tukar la blk ke english.ataupun ke bahasa ibunda ko,bahasa nepal.

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...