Cari Blog Ini

Rabu, 15 Oktober 2008

LIFE is complicated and so does LOVE


Minggu ini minggu cerita hati dilanda kekecewaan. Aku tak dapat nak positifkan diri untuk bercerita tentang hal-hal gembira yang berlaku di sekeliling aku. Walaupun masih bulan Syawal, aku rasa macam tak best, tak ada mood untuk bercerita tentang raya. Aku tau ramai yang notice aku tak ada entry tentang raya. Next time okay?

Al kisah, ex aku (yang bukan macam ex pun) tiba-tiba boleh sms aku. Tak ada angin, tak ada ribut, aku terima sms "Peritnya sakit menanggung rindu..." Aku pun, "Online jom?" So tadi akhirnya dapat la aku mengorek cerita dia.
"Actually...i baru je putuskan hubungan dgn GF i...i dok baca balik email2 kami"

Abg, ingat nie....
Tiada insan lain yang bernama lelaki bertakhta di hati syg melainkan abg.
Syg sayang , cinta dan kasihkan abg.
Syg selesa berada di sisi abg.
Syg suka pujuk rayu abg.
Syg suka manja abg.
Syg suka cemburu abg.
Syg suka di marahi abg.
Syg suka di cubit abg.
Syg suka peha syg kena tampar.
Syg suka abg cium pipi syg.
Syg suka abg kiss bibir syg.
Syg suka abg usap kepala syg.
Syg suka tidur kat bahu abg.
Syg suka pegang tangan abg.
Syg suka bau abg. ( tp jgn over bau sgt, potong stim syg hehehe )
Syg suka rambut abg kemas.
Syg suka pakaian abg kemas.
Syg suka sebab abg pandai.
Syg suka abg ble di bawa berbincang.
Syg suka abg menasihati syg.
Syg suka abg bercukur.

Puncanya, dia mengaku dia mengkhianati cinta wanita itu. Mengejar nikmat dunia dengan wanita lain dan terperangkap. Bila wanita itu syak, dia terus marah-marah berpanjangan (perangai biasa lelaki untuk cover perbuatan dia) dan akhirnya terpacul ayat-ayat yang membunuh perasaan wanita tersebut."...aku tak mau tgk muka kau lagi"

Rupanya bukan aku seorang yang patah hati, dia pun. Ironinya, kami dilahirkan dalam bulan yang sama dan berbintang Saggitarius. So dua-dua dah emo. Aku sedih sebab dia bersedih. Jiwanya sensitif, dan bukan niat dia untuk mengotori perhubungan dengan wanita tersebut, aku faham lelaki memerlukan masa untuk diri sendiri. Cuma langkahnya tak kena. Banyak perkara kami bincangkan. Baru aku tahu wanita tersebut pernah mencemburui aku. Come on, we both just like one-month-relationship only. Kami bersetuju bukan semua kisah gelap boleh diceritakan, dan bukan semua pasangan dapat menerima dengan hati terbuka. Itu kesilapan terbesar aku dan dia.

Aku serik untuk bercinta kerana takut dikecewakan dan frust lagi.
Dia serik untuk bercinta sebab takut akan kecewakan satu lagi hati seorang wanita....dan frust lagi.

*Kisah aku mungkin dapat diselamatkan lagi, tapi entahlah...biar masa yang menentukan.

5 ulasan:

  1. ish aku konpius la perhubungan korang ni. tak paham aku. berbelit2. uhuhuhuhuhu

    BalasPadam
  2. fariha ~ siapa dia? engineer kapal terbang itu lah...

    izan ~ ko nak konpius kenapa? dah takdir nak jadi macam ni. tapi cerita ini tak de kena mengena dengan Chenta.

    BalasPadam
  3. sangat memahami situation syima nieh..
    bersedih selagi boleh...tp lepas tuh senyum balik....okeh:D

    * tumpang lompat dlm blog nieh:D

    BalasPadam
  4. jom join kelab single tapi berskandal...haha!!!
    jgn sedih2...

    *baru harini saye sedar...skandal saye ramai rupenye...salah sorang dah kene dump...sebab jauh sangat...hehe...bosan~~~*

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...