Cari Blog Ini

Rabu, 12 November 2008

Bahana sakit gigi

Member aku cakap sakit gigi memang perkara yang menderitakan. Dan aku fikir selama ini aku menjaga gigi aku dengan baik. Tapi aku silap.

Korang tau apa terjadi pada aku baru-baru ini??

AKU EKSIDEN!!!

Kejadian berlaku pada lebih kurang tengahari di depan bangunan Majlis Daerah Kuala Selangor. Konon-konon nak ambil shortcut sebab nak ke klinik gigi, tak tahu nak jadi macam ni. Memang aku tak sedar macamana aku boleh hit kereta itu. Aku berlanggar dengan kereta Iswara Sedan. Korang kena tau Iswara ialah sebuah kereta kebal buatan Proton. Kebal ke?? Aku saja reka nama baru.

Dekat T-junction tu, masa aku nak masuk selekoh kiri, fikiran melayang entah ke mana, tetiba je kereta aku terangkat. Terus berdesup jantung aku. I'm crashing the car! Mungkin tak teruk pada pandangan korang, tapi teruk poket aku sebab spare part Savvy mahal. Padan muka, siapa suruh beli Savvy kan?

Ya, aku mengaku aku salah.






Keadaan kereta aku.







Keadaan kereta mangsa.


Masa tu aku dah pun call BFF (wajiblah aku call hero aku dulu), sudahnya dua team turun. Terima kasih semua. Kawan-kawan aku yang slow talk dengan mangsa pelanggaran, dan dipersetujui RM300 aku kena bayar. Aku beranggapan untuk bayar secara installment. Kenalah sedar diri, duit bukannya adakan?






Aku paling tak boleh blah bila callman ramai-ramai kat tempat kejadian. Kecoh je wei! Ada mamat India ni bawa Satria huru-hara, dengan tangan pegang walkie talkie, turun daripada kereta "Dik, nak repair kereta ni mahal tau?" Eii... rimas aku, macam lah aku bodohkan? Takkan kerosakkan macam ni nak claim insurans?? Bangang!!

Setelah semua setel, kitorang pun bersurai. Korang nak tau? BFF dah bayarkan RM300 itu!!! Sayang gile dengan dia!

5 ulasan:

  1. untung kau ada chenta..aku ada aku saja..lalalla

    BalasPadam
  2. Apa yang difikirkan syima sampai terlanggar kereta tu..

    nasib baik ada hero datang..

    BalasPadam
  3. kereta ko yg kete kebal.. bukan kete iswara tu.. kete ko tu cam calar je.. iswara tu nampak lagi terok.. well.. lain kali hati2 k. babai.

    BalasPadam
  4. wah bestnyer ada chenta hati baik camtu...

    BalasPadam
  5. mmg arr nmpk xteruk..sebb kete awk nih kn dh bese langgar melanggar nihkn....kete tuh dh lali kn..teruk dr nih pun awk penah mengalami kn...uhuhuh,time mcm nih br syg chenta kn? kalo x..mesti berbkul2 si chenta awk tuh dpt "pujian"

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...