Cari Blog Ini

Jumaat, 16 Januari 2009

Panduan menyerlahkan keindahan kamar beradu

INGINKAN bilik tidur kelihatan menarik dan nyaman sentiasa? Di sini ada beberapa langkah untuk menyerlahkan lagi penampilan bilik tidur:

Jika bercadang menghias bilik, lebih baik membeli cadar selepas bilik dicat. Pilihlah cadar mengikut keserasian atau konsep warna bilik supaya keseragaman warna menjadikan bilik nyaman.

Jika membeli cadar sebelum mengecat bilik, jalan paling selamat ialah dengan membeli cadar putih atau polos. Bagi menaikkan seri boleh diletakkan bantal kecil berwarna-warni.

Elakkan cat warna terang seperti oren, merah muda atau hijau pucuk pisang untuk dinding bilik tidur. Pilihlah warna lembut yang boleh mendatangkan kesan harmoni.

Gandingkan cadar polos dengan sarung bantal berjalur atau corak kotak bagi menyerlahkan penampilan. Corak ini juga sentiasa segar dan tidak lapuk ditelan zaman.

Jangan pilih cadar bercorak besar jika bilik tidur kecil. Ia membuatkan bilik tampak sempit dan sesak. Sebaliknya, pilih cadar berwarna cerah dan bercorak kecil.

Cadar warna gelap menyerap cahaya dan tampak berseri pada waktu malam.

Cadar juga mengalami perubahan gaya. Untuk selamat, pilih cadar yang bersifat klasik kerana cadar seumpama ini tidak ditelan peredaran masa atau gaya. Jika memilih cadar mengikut peredaran zaman, anda terpaksa berbelanja lebih membeli cadar baru apabila musim bertukar.

Susun kusyen kecil beraneka warna di atas bantal tetapi pastikan ia tidak dibawa tidur untuk mengelakkan ia daripada kotor.

Anda boleh menggubah jambangan bunga kecil yang sesuai diletakkan di atas katil sebagai penyeri.

Elakkan daripada menggunakan cadar, sarung bantal dan sarung kusyen warna atau corak senada kerana ia memberikan kesan yang agak membosankan.

*diambil secara salah dari sini.

1 ulasan:

  1. bagus2..
    tengah pening nie nak beli cadar merah or putih.
    info yg membantu
    thanks babe :)

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...