Cari Blog Ini

Khamis, 26 Februari 2009

Kecelaruan jantina Ver 1.0

Aku confius.

Bukan. Iya.

Mental?

Bukan juga. Iya kot? Entah!

Aku jarang buat pengakuan terbuka dan ekslusif. Kira siapa yang terbaca entry ini sudah tahu bahawa aku ada masalah dengan jantina.

To be exact and specifically, it's not only in term of gender we are talking about, I'm purposely want to talk about my split identity.

Semasa dalam kandungan-belum pasti
Abah atau mak teringin hendakkan anak lelaki. But it turned out to be me, which is obviously i got a woman's part. Tak best jadi anak sulung, perempuan pula tu.

Kanak-kanak ribena- kejantanan
Aku teringat lagi, masa darjah lima aku adalah seorang yang amat berkulit hitam kerana berjemur di tengah panas; selain kegiatan kokurikulum di sekolah, aku juga suka mengayuh basikal dan panjat pokok bersama kawan-kawan. Aku pernah saja-saja terjun berulang kali dari balkoni rumah 2 tingkat bersama adik-adik lelaki ku yang lain. Nak tunjuk siapa lagi terer.

Alam sekolah menengah - keperempuanan
Aku pelajar bermasalah. Kena pelempang dan soal siasat sebab kaler rambut dan kecapoian mulutku kerana me-laser terhadap guru. Padan muka kan? Aku juga telah menambah tindik telinga kepada 2 lubang pada setiap telinga. Ketika itu aku sudah pandai mengalter keningku serupa nyonya tua pasar pagi. Masa ini dah gatai nak berboifren. Tapi malangnya aku ditackel oleh seorang pengkid di stesen bas.

Alam remaja di U - 50% perempuan 50% tidak pasti
Ketika ini aku berikrar untuk menjadi wanita ayu pujaan lelaki seperti heroin dalam novel. Oleh kerana gaya aku pada masa itu belum meletop seperti sekarang maka tiada lelaki yang mengidamkan aku. Langsung berlaku kecelaruan, sama ada untuk bersikap tomboy-ish atau girlish. Sebab masa itu juga budak-budak engine mana ada vogue sangat pun.

Zaman ditemukan Boifren hansuang pertama
Kalau dulu aku pakai bedak baby semata-mata, tapi aku dah pandai pakai krim Safi sebagai UV protectant atenya. Aku masih mengekal elemen-elemen Islamiah kerana aku amat naive ketika itu. Bertudung dan berbaju besar gabak.

Tahun makan tahun, akhirnya aku tertanya-tanya, "Aku nak jadi apa dan siapa sebenarnya?"

Siapa boleh jawab?

10 ulasan:

  1. syim,dah terang lagi bersuluh...u ni pompuan.....u memiliki sesuatu yg laki x de....so..ofkos la u pompuan....tampar kang!!!kalu u nk jadi laki pun mane u nak sorok u punyer aset yang menonjol tu??takkan u nk selak kat blakang bahu u kot?????

    BalasPadam
  2. ko jadi pompuan brutal terakhir la...sesuwai...hahaha

    BalasPadam
  3. jadilah seperti sekarang :)

    kau ok pe syima
    org tak mudah nk buli n kotak katikkan kau
    sape berani?
    kan bagus camtu.
    dah ade org sayang...dah hepi kan??
    hehhee...

    BalasPadam
  4. min_ena (Cik Minah)
    walah.. statement kamu menggugat keceluparan mulut ku... aset itu haru ku sorok.. malu...

    faryn
    kalau aku brutal, sape pun tak mo kawin ngn aku nanti... macamana?

    zuris
    itulah.. aku rasa camni best tapi ramai plak lalat halus menular masuk ke jiwa orang lain... aku akan kalah jua nanti..

    aku jadi ke perak.. aku akan email no tel ku.. sms tao??

    areleez
    girl power?? power rangers? hihihihi ko senang r cakap ko dah berlaki.. aku sorang-sorang ni ha.. kena pelangkung saja je.. tak leh jadi brutal dh...

    BalasPadam
  5. kamu kan senorita ala-ala sepanyol ;D

    BalasPadam
  6. belle
    Senorita la sangat?? aku nak bertukar... jadi diva meletop! boleh tak aku ganggu gugat gelaran ko?

    BalasPadam
  7. nanti saye upload perbezaan saye pade zaman jahilliyah dulu dan skang...rasenye akak tak la sampai tahap saye zaman jahilliyah dulu, kan?

    tungggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...