Instagram Shots

Khamis, 12 Mac 2009

Buat check up kaki

...sambungan cerita dulu

Hari ke 3 - tidak menunjukkan tanda-tanda untuk surut bengkak di kaki.



BFF ajak aku ke klinik untuk buat pemeriksaan pengimejan (xray). Mula-mula kami ke Poliklinik Sinaran yang berdekatan rumah aku. BFF cakap, untuk xray mereka charge RM50. Ketika dalam keadaan gawat begini RM50 adalah berharga. Aku ditemani As ke sana.

Keluarlah aku terhenjot-henjot. Sampai di kaunter, aku cakap nak buat xray.
"Doktor cuti hari ini." budak kaunter tu jawab. Aduh marahnya aku! BFF dah terkebil-kebil. Semalam dia tanya okay je, tak ada pula kerani klinik tu nak cakap doktor cuti ke apa. Aku pun tanya soalan tambahan "Rate sini berapa?" Dia buat muka blur. Pantang aku bila orang yang incharge customer service tak bijak bahasa inggeris ni. Annoying ok? Ke budak klinik tu dengar aku cakap "rape" (rogol)??

Kemudian kami ke klinik ke dua, Klinik Penawar. Kali ini aku tak larat nak terhenjot-henjot. BFF yang keluar bertanya. Jawapan yang hampir serupa " Doktor tak masuk petang ini, datang esok. Doktor ada." Hampa aku.

Nak tak nak, ini last resort. Kami ke klinik kesihatan Kuala Selangor. BFF aku yang pergi tanya lagi. Tapi orang kat dalam cakap "Sini mana ada xray, hospital adalah", mesti dengan gaya yang poyo. Maklumlah... kerajaan.

Aku kena pergi ke Hospital Tg Karang. Ini satu lagi benda aku nak komen, hospital dalam pekan/kampung. Aku ni punyalah terhenjot-henjot, sementara BFF cari parking kereta; aku melangut dekat kaunter, tapi mereka buat muka sardin sibuk bersembang. Biarkan aku termanggu. Ada ke patut? Memang sakit hati. Senyum pun tak makcik-makcik ni.

Lepas registration semua, aku dipanggil masuk ke bilik MA. Dia tanya sakit apa. Aku notis dia pandang perut aku. Cis. Then bila nampak aku terhenjot-henjot dia punya concern tu buat aku cool balik.
"Kenapa tak ambil wheelchair dekat Kecemasan?"
"Nurse buat tak tahu je pun" aku jawab dengan penuh emo.


Akhirnya merasa aku naik wheelchair. Yeay!

*Bukan semua orang yang kerja kerajaan tak berperasaan, lembab. Dalam entry ini banyak betul perkataan terhenjot-henjot kan?



P/S: Tiada lagi kata ganti nama Chenta ye kawan-kawan. Sila setkan minda anda untuk BFF. Kenapa saya tukar?? Adalah sebabnya.