Cari Blog Ini

Jumaat, 20 Mac 2009

Ke Jinjang Pelamin kisah percintaan mereka 1.0

Uish, sejak mc yang berminggu-minggu ini kerap sungguh aku mengupdate. Tidur pun dah tak tentu masa. Pukul 3am tidur, 12tgh baru celik mata.

Nafsu makan usah cakap, menjadi-jadi. Siap bos di pejabat cakap "Habislah syima, mc lama makin bulat nanti." Kawan-kawan office yang baca ni tolong sampaikan salam aku pada bos, pesan pada dia walaupun aku bulat atau berbentuk empat segi sekalipun, aku tak minta dia belikan baju aku.
.
.
.
Amaran: Entri ini akan berlaku limpahan gambar-gambar yang gojes dan penuh momento.



Aku nak buat liputan ekslusif perkahwinan kawan sepejabat aku, Adilme dan kawan baru yang agak rapat, Maria. Aku telah mendapat jemputan untuk hadir ke majlis bersejarah mereka ini. Aku punya jemputan agak special sikit sebab Maria telefon dan memaksa untuk aku mengambil cuti khas buat beliau. Dan ini pertama kali aku membantu majlis perkahwinan secara langsung.




Perjalanan ke Ipoh amat mencabar kredibiliti aku sebagai pemandu. Dengan hujan yang sangat lebat aku rasa macam give up nak teruskan perjalanan, tambahan pula aku gatal mencuba jalan lama mengikuti Sabak Bernam-Bagan Datoh-Teluk Intan-dan seterusnya. Bila sampai di tol, aku boleh biol sekejap tak lalu laluan Smart Tag, jadinya bila sampai di exit Ipoh kereta bershushun di laluan tunai.



Time aku sampai pengantin perempuan tengah menyiapkan diri sambil dihiasi mak andam. Pengantin lelaki agak terlewat sikit kerana tersangkut dalam hujan lebat di highway. Tok kadi juga lewat 30minit dari waktu yang dijangka.



Setelah semua barang hantaran disusun, dan pengantin perempuan duduk di tempat khas, pengantin lelaki dan wakilnya mengambil tempat di ruang untuk mengakad nikah. Ini debaran yang dinanti-nantikan sebab orang memang suka bertanya berapa kali si pengantin lelaki ini lafaz akad. Kalau dah buat preparation semua akan ok kan? Mereka sah menjadi pasangan suami isteri dengan sekali lafaz. Hebat. Adilme sempat mengerling ke arah aku dengan muka yang berlagak.



Prosiding diteruskan dengan upacara menyerah mas kahwin dan tukar cincin. Haih... bila pula time aku kan?



Malam berinai menyaksikan aku sebagai "pengapit terjunnya". Memang aku rasa kena dajal pun ada. Huhuhu tapi inilah pengalaman yang jarang aku kutip. Dah jadi pengapit ni, alamatnya lambatlah aku kahwin.


Syimalicious: Aku dah letih meniarap. Nanti aku sambung lagi. Dah mengantuk.

22 ulasan:

  1. ntah la... tp orang tua2 tak bagi permepuan yang belum kawin naik pelamin... berat jodoh nanti... :) aku tak tau,... huhuhuh

    BalasPadam
  2. zeela... betullah tu..orang tua-tua pantang kalau anak dara atau yang tak pernah kawin naik pelamin... sebab nanti lambat jodoh..

    wallahuallam... tp jgn la percaya.. khurafat pulak nanti.... O:-)

    BalasPadam
  3. mujur la masa jadi pengapit akak tak pakai rambut palsu... :-P

    BalasPadam
  4. sya... sya yang mana satu yer?? would u mind to leave ur url?

    ala... nak sanding lagi?? tumpang la adik beradik lain... hihihi 8-)

    BalasPadam
  5. yer ke?? aku riso.. kang jd pengapit.. orang kata aku dh tak berseri... dah memang rupa macam mak orang dah/// :-P

    ko nak offer aku jado pengapit kat mana?? shah alam?? hehehhe tak de hal... asal bagi aku kain buat baju bagi sedondong ngan ko... tp aku ni gemok.. boleh ke naik pelamin sekali?? :-[

    BalasPadam
  6. kiut? :-[ malunya i..

    hahahha ko ni aku calon tetap tak ada la.. carikan sorang? 8-)

    BalasPadam
  7. ceh!! ayu la sangat... aku dh macam super hippotamus dh... :-P

    BalasPadam
  8. haha!! ok la tuh...lambat kawen...
    banyak mase nak kumpul harta bende...

    kawen awal skang pun kdg2 baru 3 hari dah cerai...apahal, kan? hehe...baik kawen lambat jek...

    BalasPadam
  9. kawin lewat2 kang ovum dah tak cantik.. :-E

    BalasPadam
  10. nak jadi pengapit ke?? tunggu akak kawin la.. tp berzaman nak tunggu.... hehehehe :-P

    BalasPadam
  11. yer ker??? kita dengar lagi lambat... ceh... kita gemok sgt ke??? bukan awk nak pipi bulldog ke jadi pengapit?? :*

    BalasPadam
  12. ko jgn mainkan perasaan aku... kuciwa tau?? :'( tak pe la.. kalau tuhan kata aku kawin, nanti aku jemput ko... kalau tak aku tunggu masa kat akhirat nanti... =-X

    BalasPadam
  13. aizatulcarrick, boleh tinggalkan link?? js kit ni tak bagus untuk link ke blog u... tp bagus untuk check ip... :-D

    yer... jodoh di tangan tuhan.. tp kalau tanpa usaha tak jadi kan?? uwaaa.. nak kawin!!

    BalasPadam
  14. syima dear,
    i pn xtau la..
    js-kit dh upgrade kot, tu yg bnyk problem occur..
    n 1 more thing, you pnye email notifictn pn masuk kt email i..aih, pelik betul..
    huhu..

    i pnye pervious post pn dh xde..sbb i dh update js-kit yg baru..yg lame pnye ada la previous post..

    sabar je lah..silap2 i buang je js-kit ni..pakai yg asal je sng..haha :-P

    BalasPadam
  15. hehe..my sis nk kawen jun ni.. you nk jadi pengapit? tp kt johor la..
    haha O:-)

    BalasPadam
  16. ain... i pun dh rasa macam sesak nafas pakai js kit ni... camana nak buang?? semalam tukar layout standart pun dia masih ader....

    BalasPadam
  17. hihihihi johor kat mana?? i kat johor la skang ni?? ngeee... kakak u mesti dh ada pengapit...

    BalasPadam
  18. alah baru sikit je kan... tunggu la kita balik....

    BalasPadam
  19. skang ni.. setiap komen dh tak appearkat blog.. kenapa yeh?? komen byk pun.. kt link tu tetap comment 0 kenapa yer??

    BalasPadam
  20. ain... skang ni.. benda comment ni pun dh tak lekat kt blog... sedih...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...