Cari Blog Ini

Selasa, 17 Mac 2009

Mata gerak-gerak isyarat blogger mahu datang

Semalam, aku lepak-lepak makan dengan mak aku. Bersembang sambil menikmati saat-saat masa yang berkualiti bersama bonda terchenta. Mak aku cakap mata kanan dia terasa bergerak-gerak. Mengikut pengalaman dia, gerak-gerak mata itu petanda ada orang nak datang ke rumah. Aku gelakkan saja.

Mata aku pun selalu gerak-gerak. Orang kata kanan untuk maksud yang baik, kiri untuk perkara yang malang. Tapi, aku rasa terpedaya pula sebab macam tak ada apa-apa berlakupun.

****


Hari ini aku terima sms. Ada orang nak datang ke rumah. Huh? Time tu aku baru celik mata. Mulalah kelam kabut pergi mandi. Mujurlah sangat blogger itu orang Pontian. Satu jam tempoh masa nak sampai ke rumah aku. Fuh! Sempatlah aku dan mak mengemas, sapu-sapu rumah kan?

Ini dia...

Budak kecil ini mungkin sedang sangat pelik tengok aku; kakak montel yang cacat. Mesti dia tengah berfikir, "Kenapa orang ini tangkap gambar aku. Tak kenal pun."
Budak kecil ini sedang mengadu sesuatu pada ibu dia
Budak kecil ini suka berposing rupanya. Kakak-kakaknya yang lain malu-malu.Aku dan mereka


Inilah keluarga Kak Ell. Mereka ada hal di JB kalau tak silap. Dah alang-alang lalu area Kangkar Pulai, Kak Ell datang menyinggah ke rumah untuk tengok aku dan saja-saja nak berkenalan. MIL dia pun ada. Sangat sporting habis! Lupa pula nak snap gambar MIL Kak Ell.

Actually kami (aku & Kak Ell) tak banyak perkara bercerita. Aku sibuk mengacau Arryan. Yang banyak bercerita adalah parent aku dengan MIL dan suami Kak Ell. Aik? Siapa yang nak berkenalan ni?? She is so motherly... mak saya cakap.
Tak pe Kak Ell, lainkali kita bercerita together-gether.

Kak Ell datang bawa buah tangan nenas dalam tin tu. Besar sangat! Adik aku sangat teruja dengan nenas itu. Lupa pula, Pontian kan sinonim dengan nenas. Betul ke aku cakap ni? Dengan agar-agar kering. Rasa oren. Terima kasih Kak Ell dan keluarga.

Sewaktu kunjungan Kak Ell ke rumah, Arryan baru bangun tidur. Jadi Arryan agak blur-blur sikit. Yang kelakar, bila dia tengok gambar mak ayah aku atas coffee table, dia cakap "Atok..atok.." dengan pelat budak kecil. Hahaha.

Kak Ell ialah kawan blogger yang ke tiga aku jumpa live. TQ sesangat kerana sudi singgah ke rumah. Dan sudi meneguk air teh bujang yang saya buat ye?

****


Then lepas Kak Ell sekeluarga pulang, mak aku cakap "Kan betul mak cakap ada orang nak datang. Mata mak gerak-gerak semalam."


Syimalicious: Mak aku ada 6 sense rupanya dan ini merupakan entry yang sangat cepat aku publishkan.

8 ulasan:

  1. mata gerak2 tanda jumpa awek cantik?? elele... sbnrnya aku pun tak percaya.. cam ridiculous je...

    hahahah zamri? aku tau la ko selalu jumpa dia.. cis... nanti balik malaysia kita jumpa ramai2... ok tak? ;)

    BalasPadam
  2. man, aku tukar comment punya style... so anonymous pun boleh comment...tp aku boleh detect ip address.. tu yg aku suka pakai menatang ni.. :-D... aku guna url ini... sila update :*

    BalasPadam
  3. umah parent ku di kangkar pulai, johor (berdekatan skudai)...

    akak kerja di ks yakni kuala selangor.. huhuhu akak tak de kena mengena dengan kl... bila mau jumpa?? tunggu la kaki gue baik dulu bole? 8-)

    BalasPadam
  4. faryn yang kusayangi..

    kalau mengikut manual yang aku faham... ko kena komen aku lebih dari lima kali dan setiap komen perlu dalam jangka masa melebihi 12jam, maka kau tak perlu approval dari aku... sabar la kejap... bole?? jgn disebabkan perkara ini ko dh tak mau komen aku dah....

    nanti aku belikan ko cokolat mars...nak?? :-$

    BalasPadam
  5. aku pun tak sangka mak aku ada sixth sense... huhuhu eh tak de hal lah.. ko dah tau aku dekat sini, meh la datang...
    =-O kalau nak datang roger dulu...

    BalasPadam
  6. ye lah.. aku bangga jadi rakyat malaysia Cool tapi fariha dengan farah tak de juga nak datang jenguk aku :'(

    ko ada excuse sbb dok jauh... aku kan tgh sakit ni... :-P

    BalasPadam
  7. alamak kak ell, manis sgt ke?? sy rasa macam tak manis sgt... adehh. patut la tak bertambah... sori ye kak ell... :-[

    BalasPadam
  8. eh eh.. tak pe, aku keje kuala selangor... kl ngn ks apa lah sgt.. nnt aku turun ampang aku roger ko..kalau aku turun kl la.. malas sikit nak pegi kl.. jam memanjang 8-)

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...