Cari Blog Ini

Rabu, 20 Mei 2009

Aduhai setan, jagalah "anu" kamu sendiri, jangan sibuk dengan "anu" orang!

Hari ini aku super sibuk, seharian berada di Shah Alam untuk taklimat kerja unit ku.

Lupakan tentang kerja, mari baca tentang apa yang hendak aku sampaikan.

Bila bercakap mengenai dua menjadi satu, aku okay dengan itu. Aku selalu dihujani soalan-soalan provokatif mengenai ke-suci-an-ku atau lebih dikenali virgin. Sangat tak bagus untuk aura positif aku.

"ko ada dara lagi ke?"


"ko dah main dengan berapa ramai orang?"

MACAM HARAM!!

I am very open minded person, so i do talk about anything including SEX! But should you claimed ~ Syima already lose her virgin? If YES is the answer ever, who are you to judge me? Prove me with evidence. Mind your words babi babe! I shared my knowledge as i was told sharing is caring. Tak kisahlah kalau sources yang aku dapat itu dari pembacaan, pengalaman sendiri atau orang lain.

Kamu ingat bila hilangnya kedaraan itu berakhir semua kehidupan si perempuan? Janganlah terlalu singkat pemahaman kamu, jangan terus menerus menyempitkan ideologi kamu tentang ketiadaan dara ini. Kalau yang kena rogol paksa rela, yang pernah lalai sewaktu alam remajanya dahulu tak boleh bertaubat? Tak boleh berubah? Salah mak ayah?

Mengapa timbul persepsi begini pada perempuan yang belum/lewat berkahwin? Sangap sangatkah aku??

Tak pernah terfikirkah kamu, tentang sang isteri yang masih dalam ikatan sah suami-isteri menyerah tubuh badan pada sang lahanat (tiada ikatan apa-apa) yang sentiasa mendambakan seks dari ramai wanita? Janda yang belum habis edah yang bersekedudukan dengan bukan muhrim? Sang isteri yang berpeleseran dengan suami orang? Bagaimana terjemahan pemikiran kamu?

I’ve come to believe that many of our problems about sex and virginity are actually problems of definition. What is virginity worth today? Come on people, virgin sekarang dah boleh dipalsukan, dah boleh dibeli.

Mencanang cerita tentang ini memang gosip yang panas tambah-tambah bila bercerita time makan goreng pisang waktu petang di pejabat. Best betul bila dapat mengata orang. Betul tak?

Kamu cuma menggandakan kontroversi kehidupan aku. Nama aku menjadi hits. Aku tetap macam ini juga. Kata-kata yang kamu sampaikan untuk menghancurkan kisah cinta aku, well... sampai bila kamu nak lari ligat untuk jadi putar alam?

Ingatlah wahai mat rempit/bohjan/kasanova/mulut puaka dan mulut hanjeng sekalian, kamu mengimpikan suami/isteri yang soleh/solehah dan yang beriman dan bertanggungjawab serta mempunyai dara(perempuan) tapi layakkah kamu? Dream on!!



Syimalicious: What you have to do is mind your on business...



20 ulasan:

  1. tu la namanya mulut org 'melayu'. even ko baik dan selalu buat amal jariah pn derang akan kutuk ko. kesimpulanya baik susah, tak baik pun susah. ada jer mulut yang nak mengata.

    BalasPadam
  2. yes my akak syima, i agree 800%..
    all u said is true..
    (ckp omputeh sket ye)

    biasa r kan, orag kite ni,
    mmg standard ar bz body sana sini,
    padahal diri sendiri,famili, adik bradik pun ade je perangai tahpape.

    kekadang laki mlayu mmg kolot,
    nak yang perfect je.
    tp die x pnah dgr ke cliche,
    "nobody perfect"??

    nak yang dara ar,baik, beriman,
    padahal diri sendiri setan.
    sy pn laki, melayu gak, muslim gak.
    tp bende2 camni sensitif,
    ptt xyah dibangkitkan..

    btol ar kak syima ckp,
    psl camne lak dlm situasi yang dia tak rela?
    ok lagi ar kot dari yang mmg jalang,takde guna kpala otak..

    zaman skang ni, nak cari yang btl2 jujur, x kira laki pempuan, mmg ar payah..

    nak cari yang memilih dan kerek tu ramai..takpe syima, sabor je la.
    kalo ade org ngumpat ko,
    rilex je..bia, dorang yg bedosa..

    take care..salam..daa

    BalasPadam
  3. apa kes check org ada dara ke tidak. BABI itu orang.

    biarlah syima, to HELL with them.


    eh EMO tu giler kiut xD

    BalasPadam
  4. hahahahaaa...

    selalu dengar org laki kata
    "saya mengimpikan wanita yg solehah"

    tapi sindri perangai cam puaka...giler!

    BalasPadam
  5. wahh..isu besar kat sini ;)
    alahh,biasalah tu syima
    org2 melayu nie mmg suka menjaga tepi kain org dan membuat cerita.
    lagi pun..kan ade ckp "pompuan yg berzina jodoh die adalah laki yg berzina gak."

    btw..psl baju tu,kalu takde..kau cari je warna yg cam no 2 tu.
    kalu ade gold or krim sket2 lagi ok.

    BalasPadam
  6. huhuhuhuhu,...itu orang sangat hanjeng....tai kalau kita pikir positive...mesti die tu sangat kesian....hurm...
    merasakan diri nya superb bagus...
     
    tapi bagi i, irgin tu penting, tapi takdelah samapai kalau takde virgin hidup pun musnah..sorry la, tu dah lapuk....manusia boleh berubah, yang penting iman di dada...
     
    sabar eh syima...semoga tuhan selalu bersama mu...

    BalasPadam
  7. Chaiyok syima da bomb..
     
    mmg molot2 jahanam spt mereka2 itula yg sebenarnye yg jadi pengacau hidup.. namun, ibaratkn je bagai langau yg bedesing lepas mkn t&ik..
     
    u go gerl!!

    BalasPadam
  8. hmm..soalan yang sama aku selalu kena..cam harem kan..penah plak sorang minah mangkuk ayun kentut tak basuh ni hasut member sebilik aku ni soh jangan kawan aku sebab aku tak virgin..ada ka patut..mana la dia dapat info yang aku ni tak virgin..dia penah check ke anu aku ni tengok ada ke tak..ni la mereka2 yang bermulut hanjeng dan khinzir..semoga Allah melaknat seluruh keturunan mereka yang suka sangat buat fitnah dan memburuk2kan orang lain..Amin..

    BalasPadam
  9. huhu manusia memang suka mengata, tak senang tengok org lain bahagia

    BalasPadam
  10. cik syima...i agree sgt2 dengan u..adat manusia mmg suka sgt bab2 mengata hal dalam kain org ni.

    Love this post very much!

    BalasPadam
  11. Selalu je aku jadi org ke 8-10 masuk komen nih.. mcm biasa "Aku hidup dalam blues" jom jungle treking jom.

    BalasPadam
  12. btl² cik syima...aku setujuh dgn ko, manusia zaman skarang terlalu moden tu la jadi mcm tu...suka mangata org tp tak tgk diri sendiri sempurna ke tak....

    BalasPadam
  13. ermm naper begitu sekali persoalan yg diorang timbulkan itu syima? Saya harap syima sentiasa kuat k.. abaikan soalan yg bukan-bukan. Soalan cam itu bukan lahir dari seorang yang baik-baik.. so, jangan dilayan sangat. Buang masa je..

    BalasPadam
  14. Ayat kalau masuk room chat: "u dah pernah main"? or "Jom layan sex" or "virgin ke x?"..

    matila..org2 mcm ni aku spam je.malas nak kecoh.motif kepentingan virgin? kuno sgt org itu.

    BalasPadam
  15. nie apa da..
    dara tak dara nie....

    apa da hal..

    ortodox btol la diorang nie..

    BalasPadam
  16. lantak la org ade dara ke x..yg dorg sibuk tu pesal...org ke yg ak guna..pe dah soklan budus....
    ko sbr je la nok..ko anggap je ini sume ujian utk org yg cantekk....abes cite...wakakakka

    BalasPadam
  17. tul tu virgin skang pun boleh di buat la..

    lelaki mmg cam &*^%

    BalasPadam
  18. alaaa...ape ni delete komen ai plak...ni nak marah nih...dah la tak ingat taip ape semalam...

    hah! pasal orang yang sibuk2 tanya tu...jom2 kita wat spotcheck kat dia tu dara lagi ke tak...ai memang suka nak check2 nih...haha...

    apape pun, mind ur own business la kan?

    zaman skang ni...kalo nak tegur orang, atau nak kutuk...sila cermin diri tu dulu layak ke tak...kang tak pasal je jadik bahan...macam orang yang sibuk2 tanye pasal dara ke tak tu la...

    kan dah masuk dalam blog hot nih?

    BalasPadam
  19. aku centa ngan entry ko yg ini !!!
    caya lah...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...