Cari Blog Ini

Rabu, 27 Mei 2009

Kenapa kami mamai pergi kerja hari ini??

Jangan tanya mana aku menghilang.
Aku dah hilang mood untuk berblogging lagi.
For the time being, aku memang tersangatlah sibuk dengan kerja dan tanggungjawab.

Hari ni beberapa kawan-kawan aku agak kalah untuk menempuh hari siang mereka dalam keadaan sedar. Contoh kecil; jam menunjukkan 9.40pg tapi oleh kerana mental tidak seimbang dia menyebut 9.20pg. Pening.

Dari minggu lepas aku sibuk dengan aktiviti so-sial; yang berlaku tanpa dirancang. Kenapa tiba-tiba begini? Kalau mengikut hipotesis aku, kebanyakan aktiviti yang dilaku pada sepanjang hari yang blog tak ber-update ini adalah kerana ia salah satu kaedah "meroyan secara terhormat" atau "pembaziran yang pra-tidak sengaja" mungkin kerana gaji akan dibayar tidak lama lagi.

*Aku dalam keadaan mengantuk yang tidak terhingga ni, jadi macam malas nak bercerita panjang-panjang.


Aku dengan sabar menunggu kawan aku balik dari BTN untuk menyumbang suara di pusat karaoke. Niat suci murni itu direstui dan kami berjaya merakamkan beberapa gambar kenangan untuk program-lepak-ing julungkali beramai-ramai begini, maksud aku geng perempuan di pejabat. Lagipun aku nak mereka rasa sensation nyanyi di sini. Diorang first timer di tempat baru ni.



The best part is the FOOD. Memang aku suka sangat. Kadang-kadang datang sini bukan nak menyanyi, makan je lebih. Heavennya kalau tiap-tiap hari dapat makan macam ini.



Kita mamam dulu.






Banyak-banyak gambar aku paling suka gambar ini.


Dan ini.

Penuh ilusi yang kontroversi. Pandai sungguh camerawoman i ni..



"Astaghfirullah. Tak malu ke korang? Aduh!"




Orang lain sibuk pose. Ada pasangan merpati tidak secoli langsung tak mengendahkan kami. Mereka seoalah-olah berada di alam lain. Cinta sedang berputik.

Owh, aku paling ghairah bila nyanyi dangdut. Walaupun tak pandai gerudi, badan mesti nak gerak-gerak. Tengok back-up dancer i pun dah cukup. Pinggang dia dah gelek dengan kecondongan 70 darjah menghampiri rekod Inul. Percaya?




Time ni kami sesat. Nak buat kepala sendiri, tak mahu ikut group lain cari jalan keluar. Kami main terjah lif turun at nowhere. Masa ni aku dah feeling-feeling horror. Dalam cerita mat saleh kan selalu ada cerita macam satu kumpulan remaja (remaja lagi ke??) tersesat dalam suatu mall yang sangat luas. Keluar zombie ke, alien ke, binatang yang berevolusi beribu-ribu tahun mengejar kami dari kedai-kedai yang tertutup tu. Takut! Jauh pula aku pikir.

So, apa kena mengena dengan mamai?? Pendekkan cerita dengan enam kepala, dinner and supper buffet yang meriah lagi lazat kami di charge cuma RM170++ sahaja. Murahkan? Kami melalak dari pukul 9.00pm hingga 3.15am. Puas hati!!! Dah lama tak overnight macam ni.
Sampai rumah pukul 4.00am. Pukul 6.30am dah kena bangun pergi kerja.

Sekian. Geng gedik melaporkan dari sini.


Syimalicious: Aku mengantuk. Tapi kalau ada yang berminat nak pergi karaoke, roger aku dan belanja ok?

12 ulasan:

  1. waaaaaaaaaa syok laaa berkaraoke...huhu jeles~!! knp klau karaoke mesti nk nyanyi dangdut? aii suko dangdut k..heheheheeeee

    BalasPadam
  2. ada gambar kak syima korek hidung..hahahahaaa

    BalasPadam
  3. citer hape ah sesat dalam mall yang luas? sesat dalam hutan adala...

    tak pun mcm citer shrooms...huhu...

    err...kat mall ader zombie ke...takut plak nak gi mall malam2...haha...

    BalasPadam
  4. food tu nmpk sgt melaparkan..lagi2 perot ni tgh kosong..bunyi2 siap..

    korang ni, nmpk happy betol..huuu..jeles kejaplah..

    BalasPadam
  5. x penat ke sok dah keje..

    kat situ lagu2 dia dah update baru or just lagu2 lama je???

    BalasPadam
  6. rm170 bahagi 6 kepala= Rm28 sorang. leh la tuh.makanpun sodap tu. jum teman kita orang. kontek2 le kita ni uhuk.

    BalasPadam
  7. weih...
    jom karaoke..
    ko blanje...
    i lap u lah!
    hahaahhaa

    BalasPadam
  8. enjoy ye cik shima...jeles lak nengok..me tak taw bile dpt enjoy cmtu..huhu..

    BalasPadam
  9. ma, nape gambo laki tu censored?
    huhu. lucah dowh kawan ko lagi sorang tu.huhu..

    wah, naik urat2 kat tekak time ko nyanyi ek? powerr.. cam celine dion, heheh..

    rilex ar syima, jgn stress2.. take care..daa

    BalasPadam
  10. salam syima

    fuhh!! cam tak caya je. Boleh nyanyi karaokey rupanya syima ek.. hhehe.
    baguslah tu sekali sekala lepaskan tension kay..

    BalasPadam
  11. gambar peluk peha tue yg tak tahan tue....

    awat tak snap unzip punye...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...