Instagram Shots

Rabu, 27 Mei 2009

Kenapa kami mamai pergi kerja hari ini??

Jangan tanya mana aku menghilang.
Aku dah hilang mood untuk berblogging lagi.
For the time being, aku memang tersangatlah sibuk dengan kerja dan tanggungjawab.

Hari ni beberapa kawan-kawan aku agak kalah untuk menempuh hari siang mereka dalam keadaan sedar. Contoh kecil; jam menunjukkan 9.40pg tapi oleh kerana mental tidak seimbang dia menyebut 9.20pg. Pening.

Dari minggu lepas aku sibuk dengan aktiviti so-sial; yang berlaku tanpa dirancang. Kenapa tiba-tiba begini? Kalau mengikut hipotesis aku, kebanyakan aktiviti yang dilaku pada sepanjang hari yang blog tak ber-update ini adalah kerana ia salah satu kaedah "meroyan secara terhormat" atau "pembaziran yang pra-tidak sengaja" mungkin kerana gaji akan dibayar tidak lama lagi.

*Aku dalam keadaan mengantuk yang tidak terhingga ni, jadi macam malas nak bercerita panjang-panjang.


Aku dengan sabar menunggu kawan aku balik dari BTN untuk menyumbang suara di pusat karaoke. Niat suci murni itu direstui dan kami berjaya merakamkan beberapa gambar kenangan untuk program-lepak-ing julungkali beramai-ramai begini, maksud aku geng perempuan di pejabat. Lagipun aku nak mereka rasa sensation nyanyi di sini. Diorang first timer di tempat baru ni.



The best part is the FOOD. Memang aku suka sangat. Kadang-kadang datang sini bukan nak menyanyi, makan je lebih. Heavennya kalau tiap-tiap hari dapat makan macam ini.



Kita mamam dulu.






Banyak-banyak gambar aku paling suka gambar ini.


Dan ini.

Penuh ilusi yang kontroversi. Pandai sungguh camerawoman i ni..



"Astaghfirullah. Tak malu ke korang? Aduh!"




Orang lain sibuk pose. Ada pasangan merpati tidak secoli langsung tak mengendahkan kami. Mereka seoalah-olah berada di alam lain. Cinta sedang berputik.

Owh, aku paling ghairah bila nyanyi dangdut. Walaupun tak pandai gerudi, badan mesti nak gerak-gerak. Tengok back-up dancer i pun dah cukup. Pinggang dia dah gelek dengan kecondongan 70 darjah menghampiri rekod Inul. Percaya?




Time ni kami sesat. Nak buat kepala sendiri, tak mahu ikut group lain cari jalan keluar. Kami main terjah lif turun at nowhere. Masa ni aku dah feeling-feeling horror. Dalam cerita mat saleh kan selalu ada cerita macam satu kumpulan remaja (remaja lagi ke??) tersesat dalam suatu mall yang sangat luas. Keluar zombie ke, alien ke, binatang yang berevolusi beribu-ribu tahun mengejar kami dari kedai-kedai yang tertutup tu. Takut! Jauh pula aku pikir.

So, apa kena mengena dengan mamai?? Pendekkan cerita dengan enam kepala, dinner and supper buffet yang meriah lagi lazat kami di charge cuma RM170++ sahaja. Murahkan? Kami melalak dari pukul 9.00pm hingga 3.15am. Puas hati!!! Dah lama tak overnight macam ni.
Sampai rumah pukul 4.00am. Pukul 6.30am dah kena bangun pergi kerja.

Sekian. Geng gedik melaporkan dari sini.


Syimalicious: Aku mengantuk. Tapi kalau ada yang berminat nak pergi karaoke, roger aku dan belanja ok?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...