Cari Blog Ini

Selasa, 23 Jun 2009

Berdating di Mexico

BFF aku seorang yang gemar membaca majalah yang menjurus kearah ilmu dan info. Bukan nak "up" dia pun, tapi sepanjang aku kenal dia tak pernah nak beli majalah Mempelam ke, URTV ke, Lime ke. Tapi satu je tak boleh blah, dia tak boleh miss Melodi hari Ahad tu. Ops! Terkutuk pula kan???

Aku ni kan jarang lepak KL nowadays. Dah terbiasa duduk dalam kesengalan pekan kecil Kuala Selangor ni. Agaknya BFF kesian dan kebetulan dia terbaca something dalam majalah Pa&Ma apa ntah, suatu hari dia ajak aku ke Mexico. Ha! Ye la sangat sampai ke Mexico nun...

Aku nak cerita tempat yang baru kami teroka, mungkin ada yang pernah sampai ke situ. *Walaubagaimanapun kes dating kami ini telah berlangsung pada bulan Februari yang lepas dan hari ini aku baru terbuka hati untuk membuat sedikit liputan.

Aku: Kita nak ke mana?
BFF: Cosmo
Aku: Cosmo?




Korang dah dapat agak ke aku di mana?

Kami merayau dan merayau mencari arah yang sebenar. Akhirnya... nama tempat itu ialah CARLOS MEXICAN CANTEENA dan bukanlah Cosmo seperti BFF sampaikan. Adeh!

Tapi aku tak sempat nak snap pintu masuk tempat makan ni. Kita terus serbu makanan untuk proses mengenyangkan perut ok? Tapi sebelum tu mesti ada moment gedik before dapat makanan kan? Pejam mata kalau tak sanggup tengok.




Here come the foods!


His Meal ~ Lime grilled chiken sizzling


My meal ~ nachos


Our drinks

Sebab makan berdua tak adalah nak order meriah-meriah tambahan pula baru nak try kan? Kiranya aku boleh kelaskan tempat ini macam TGIF.


Masih terbayang-bayang nachos yang penus cream berlemak yang tak tahu nak gambarkan marvelesnya! Aku suka! Bagi yang kurang mengemari makanan yang pro mayonis boleh pilih nasi sizzling macam BFF makan. Not bad! Ayam panggang dia, keunikan rasa nasi dia pun lain dari yang lain. Nyum..nyum..


Harga yang perlu dibayar. Makan untuk setahun sekali. Lain bulan lain citarasa.

Photo Flipbook Slideshow Maker
Aaahhhhh! Alhamdullilah... kenyang sangat sayang!

Untuk lebih liputan sila google sendiri atau layari bukan main webpage ~ Syima.Kiut.Kuat.Makan.Di.sini




6 ulasan:

  1. kontrol comel je ko menketedarah xD


    tak reti mkn mexican food.

    BalasPadam
  2. belle
    ye ke tak reti... ntah...ntah.. ko memang fly ke mexico semata2 nak pi makan je... hahahha

    *kenapa aku pk ko amat kaya??

    BalasPadam
  3. fuiyo...giler best...
    kecur liur jap...ehem2...
    tak boleh nak makan gitu lagi la syima..
    i kene turunkan perut buncit ini supaya tak nampak gundut di hari kahwin ku...huhhuuhu

    BalasPadam
  4. amboi...sedapnya makann kamu syima.kamu pose pun ala2 comey gitu.ahaks.

    BalasPadam
  5. queen
    betoi.. kawin tak leh gemok2.. terasa aku weiih....

    tak pe... i lambat lagi kawin.. tak sampai seru..



    kak ell
    lama betul tak singgah sini...

    comel ke?? puas sy control lemak sy ni...

    BalasPadam
  6. nmpk cm sedap,tul sedap ker??
    sy raami hrga tu standrt la,sama cm mkn kt chillis..

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...