Cari Blog Ini

Selasa, 23 Jun 2009

Kisah duka tak habis lagi

Hari ni mood macam vavi. Bukan viva ye kawan-kawan. Sebut betul-betul... VAVI. Sopan sikitkan?

Purse aku hilang.

Dek kecuaian sendiri. Tak boleh nak tunding jari salahkan sesiapa. Tempat hilang tak dapat nak dipastikan sebab bila aku tersedar aku sudah sampai ke KAPAR, Klang untuk makan tengahari.
VAVI la... mula-mula tadi aku macam calm saja. Boleh relax nak telefon sana, sini untuk block bank card yang itu dan ini. Call JPN untuk tanya berapa kali aku dah hilang IC. Call bank untuk pastikan balance duit masih tidak berganjak.
Bila dia call tanya perkembangan, aku jadi sebak sebab purse tu dia yang beli. Dalam purse tu ada pula kad matrik yang dia taja yuran pengajian. Ada gambar dia dan aku di Genting (time Anugerah Era 07) bersama gambar abah.
Mujur wang tunai tak sebanyak time aku misplaced kali pertama di AU2 Keramat. Time tu ada dalam RM900+. Nak tau aku tertinggal purse di mana?
Atas bumbung kereta.
.
Pagi tadi aku saja gatal tangan susun duit dalam purse tu. Ingat-ingat lupa adalah dalam RM70+.
Aku nak nangis, tapi tak mahu keluar air mata. Aku sms adik aku,
"Purse sy tercicir. B*bi btul la!!"
Dia reply, "Hilang trus la? Awk la yg b*bi... b*bi mne de poket."

Bodoh betul.

Malam ni harus aku transfer duit dalam mana-mana akaun member untuk berkala-oke bagi tidak memikirkan perkara sedih ini. Dan yang pasti aku ialah PATI at the moment, tiada kad pengenalan diri, driving license. Esoklah buat report police.
Lagu apa yang sesuai untuk aku sekarang? PELAMIN ANGAN KU MUSNAH? KAU DIPAKSA AKU TERPAKSA?






Syimalicious: Nasib baik la t*tek memang melekat, kalau tak dah tercicir kat mana-mana dah...

16 ulasan:

  1. sian u..takpelah syima..pe boleh buat..benda dah jadi..redha jerla..
    hope u sabar k!...rileks jgn tensen2...doa2 lah purse u patah balik bersam2 dgn isi dalamnya....

    hahahaha...suka statement u yang last tu...hehehehe

    BalasPadam
  2. wuishh! ko jgn amalkan selalu tu...sok ada anak, dgn anak ko skali terbaring tinggal atas bumbung keta tu.

    wakakakaka...
    (sori...ku cuba sedaya upaya utk menceriakan hari mu...)

    BalasPadam
  3. OMG
    xdapat mau bygkn ..
    syukurla sy blum pernh hilg purse..
    huhuhuh

    xpa,
    jgn sedih2 k
    ujian tu.

    BalasPadam
  4. uiks!

    sedih tu..kak, relax kak..banyakkan sabor eks?

    erkk..mau kalaoke ka?

    lagu BENCHINTA mau?

    BalasPadam
  5. sabr je la aku minah ni. camana leh jd cenggini. dugaan2. len kali kene hati2 jgn cuai. ops sorry terbebel la plak

    BalasPadam
  6. ko jgn sedih2...sila cari sugar daddy buat masa ini...huhuhu

    BalasPadam
  7. orang kata biar ilang duet jgn ilang ic. tapi kalau duet dlm tu byk aku rela lagi ilang ic... adeh.. mcm mana nak hiburkan hati kau ni.. lu pikirlah sendiri.. erkk ter"over" lak, Sabo ek.. 70 hengget je tak pe.wat satu2 urusan menjelang esok.
    Lagu "Ku Dah Hilang Pulse" satuuuuuu. ops sorry

    BalasPadam
  8. lor..ish ishh...
    pasnie ko takleh pakai purse dah
    sumbat suma masuk poket
    ;P

    BalasPadam
  9. ayat "nasib baik te*tek melekat", sama mcm my mom.haha

    BalasPadam
  10. dah tersurat jodoh kak syima bersama purse itu tidak panjang..bersabarlah..mungkin akan ada ganti yg lebih baik dan mahal..ehehe

    BalasPadam
  11. alaa .. siannya
    takde rezeki la tu
    jgn sedey2 dah ye
    suruh aje si dia belikan yang baru
    :D

    BalasPadam
  12. yeyeh da boleh komen..

    still sedey lagi? william jom.. =)

    BalasPadam
  13. "Nasib baik la t*tek memang melekat"

    mmg bernasib baik..kui3x..

    BalasPadam
  14. cian ko..aku paham perasaanmu..

    ko dgrkn lagu 'mencintaimu' by KD.. hehe.. sesuwai kot..

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...