Cari Blog Ini

Ahad, 16 Ogos 2009

MI: Masuk sempadan negeri orang cari penyakit

Aku belum sembuh sepenuhnya. Cuma masih batuk-batuk.

Apa khabar la kawan aku yang lagi dua orang itu. Dengar kata pun macam batuk teruk dan badan panas dalam.

Berita selanjutnya...

Ada perkara mustahil yang menyebabkan aku mengerah mereka untuk ikut bersama. Kami menuju ke Simpang Pulai, Perak. Pada hari bekerja. Owh pada hari itu kami kerja macam kartun. Semua buat laju-laju. Tulis borang laju-laju. Marah orang laju-laju. Bawa kereta laju-laju. Semua sebab nak jayakan MI itu.

Panas terik di mana-mana sekarang. Tambah bila sampai di Ipoh, adalah kawasan lombong yang kita maklum memang panas.

Dah berjaya dalam MI itu, kami mendapat idea gila untuk naik ke Cameroon Highland.

Jeng...jeng...jeng

Daripada keperitan panas yang membahang sehinggalah sejuk sampai ke sum-sum tulang. Ceewah ayat! Memanglah CH sejuk sebab tengah hujan.



Kami posing sesudah turun dari ladang strawberry, tapi tak ladang sangat pun. Betul-betul naik atas beli jem, beli strawberry jeruk dan strawberry cream madu. Masa ni windy.

Time kaum ibu bershopping. Adui! Dalam masa 2 jam tu dah huru hara nafsu membeli ni, kamu bayangkanlah kalau diberi masa 5-6 jam. Membeli tak kot, cuci mata je.

Hujan turun amatlah lebat lepas tu. Jam pun dah menunjukkan tak lama lagi nak Maghrib. Kami berhenti makan dulu.

Dok fikir, nak ikut jalan Simpang Pulai tadi ke, turun ikut jalan Tapah? Confius. Telefon orang tersayang mintak pendapat, baik BFF aku atau sesiapa mesti suruh lalu ikut Simpang Pulai. Biar jauh tapi selamat.

Tapi kami awek gamble, tak ada hal nak try walaupun takut-takut. Kami ikut juga laluan Tapah. Aku lalu situ setelah hampir 15tahun lalu. Adventure yet scary. Ada 3-4 kali aku bertembung dengan lori ikan di selekoh jalan. Syukur tak ada apa-apa.

Menurut kawan aku, semasa menuruni ke jalan Tapah mereka terserempak sesuatu yang pink didalam kegelapan malam yang cuma bersuluhkan lampu kereta. Apakah itu??

Adakah itu punca aku/kami semua sakit setelah berada di bumi Kuala Selangor?

Ataupun mereka ini pembawa demam virus itu?

Ataupun sebab makan strawberry ini tanpa orang tersayang???



*MI : Mission Impossible



2 ulasan:

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...