Instagram Shots

Selasa, 15 September 2009

Untuk sekian kalinya, menu berbuka untuk hari yang ke-24 Ramadhan

Semenjak Ramadhan bermula hingga pada hari semalam, aku tak pernah buat mana-mana review untuk juadah berbuka puasa.

Bukan apa, setiap kali masuk ke bazar ramadhan mesti nafsu mengila nak itu, nak ini. Lepas tu tak makan. Buang dalam tong sampah. Jadi kawan syaiton ni rojim. Lagipun aku memang sibuk kan?

Tapi semalam aku beli satu juadah sahaja. Eh! Tak adalah satu, adalah beberapa lagi tapi main dishes aku pada hari semalam ialah NASI AMBENG.


Boleh ke aku cerita pasal makanan ni? Tak pe lah kan...? Lagi satu jam je pun.

Ini antara juadah-juadah lain sebagai sampingan.

No 1. ialah paru masak sambal. Aku cubit sikit-sikit je. Sebab itu lauk si kawan makan dengan bubur lambuk kurang pedas.

No.2 ialah popia dan samosa yang femes di Kuala Selangor, dimana aku pernah ada kes dengan owner dia dulu. Walaupun dulu dia pernah sumpah bahawasanya haram bagi aku dan kawan-kawan membeli di gerai popia beliau. Tapi aku tak peduli.

No. 3 ialah bubur lambuk kepada si kawan yang gastrik, yang langsung tak boleh berpuasa dan makan nasi. Asal makan je muntah belahak.

No. 4 ialah kuih pelita berlemak kesukaan ku. Tiap-tiap hari nak mengadap kuih ni. Ada dadah kot sampai aku rasa addict.


Adakah ini rupa buruk lantak?









Syimalicious: Oleh kerana nafsu negro ku mendatang, nasi ambeng itu berharga RM8.00 kerana ada tambahan dua ketul ayam; ayam masak merah dan ayam goreng berempah.