Cari Blog Ini

Selasa, 15 September 2009

Kena tangkap basah pun ada hikmahnya

Hari itu aku dapat fast response pasal cerita ini. Nampak sangat kita semua ni suka gosip kan??

Al kisah, tidur malam ku terganggu memikirkan akan dia yang berada di dalam jail di pejabat agama, dia call aku lagi.

"Aku takut. Ko tak ada kawan yang boleh tolong ke?"

Hantu macam aku ni mana ada kawan baik-baik yang kerja dengan pejabat agama.

Dalam lebih kurang pukul 11 pagi dia telefon lagi, "Pegawai tu nakkan penjamin yang kelahiran negeri ####, baru aku boleh keluar."
Dan sekali lagi aku tak mampu nak berbuat apa-apa. Sekadar menjadi pendengar setia. Selebihnya dialah yang kena usahakan sendiri.

Setelah berjaya dibebaskan, dia khuatir kalau-kalau dia dan jantan belukang itu akan naik ke mahkamah. Of course la, nanti jadi sensasi macam cerita Memey dan Norman Hakim.

Esoknya dia dan jantan belukang itu dipanggil untuk memberi keterangan. Tak ku sangka pada hari jatuhnya Nuzul Quran si pegawai penyiasat berkata "Awak beli fail kes ni. RM1000. Tiada tawar menawar." Okay, itu tipu sebab aku saja tambah-tambah. Yang pasti pegawai itu minta bayar RM1000 untuk close case.

And my friend managed to pay 3/4 from the actual amount. And the rest will pay after Hari Raya.




****


"Syima, nanti ko tikam no bilik aku. 309. Sebab aku kena tangkap berdua, tikam 2309."
Lalu dengan selamba kataknya aku menyuruh rakan sepejabat yang memang tidak berpuasa untuk menikamnya. Dia lebih arif. TAPI tak kena. Aku habis RM10 untuk sesuatu yang sia-sia dan BERDOSA.

Kawan aku telefon lagi selepas beberapa hari kemudian. "Syima, aku kena! Tapi nombor naik 4390. Aku kasi pusing."
Aku jadi excited, mana tahu kalau dapat dalam riban-riban.

"Tapi aku tikam 50sen ja. Aku dapat RM460"

Adeh...




Sekadar gambar hiasan. Thnx to google. 3rd prize tu nombor kereta bekas dudaku. Haha!


Andai kata dia tikam RM2 paling bangsat pun, dah tentu aku berjaya menumpang kekayaan sementara yang tidak diberkati tuhan itu.



10 ulasan:

  1. hoh~

    haram~

    aku tikam guna kuih lompat tikam bulih?

    hahaha~

    BalasPadam
  2. haram tetap haram kan
    halal bnyak ooohhh

    herbalife murah je kalau compare dengan kesiahtan yg dia bagi
    ;-)

    nak tau lebey
    call or msg
    0126965508

    BalasPadam
  3. seronok betul main tikam2..dlu ms kecik2 aku tikam menang basikal mainan..bangga gila babi..

    saja singgah..

    kemslm yg kne tngkp bsh tu k..hee

    BalasPadam
  4. adeh... gila-gila la ko ni hahaha..
    aku suka sikap ko direct nak citer apa pun.
    tu la hikhmahnya ye.
    dan lagi satu .. kiranya org agama pun leh beli gak la tuk tutup kes, patut la kes si "N" mongolia tu pun leh tutup dulu.
    p/s blog aku dlm proses baik pulih.nnti aku on balik (sekadar memberitahu)

    BalasPadam
  5. owh...RM1000 je nak tutup kes...
    patut la orang tak heran pun kene tangkap...

    kalo artis...mungkin la harge up sikit kot...tu pasal masuk mahkamah bicara...maklum laa...kalo xwat camtu...takde la citer...

    btol tak?

    BalasPadam
  6. geleng pala
    ish..ish...
    ;P

    selamat hari raya syima!
    selamat balik kg juga ye :)
    jgn lupa duit raya tuk baby aku dlm perut nih.hahaaa..

    BalasPadam
  7. uish...daring nye cik syima..;-)

    senang hidup je pegawai tu ek..main jual beli fail lak dier..

    BalasPadam
  8. aku ingtkan ko main dam haji la nak main tikam2 ni. hahahahahah

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...