Cari Blog Ini

Khamis, 15 Oktober 2009

Boleh tak...?

Biarpun Syawal sudah hendak ke penghujung, boleh tak kalau aku nak cerita pasal preparation raya haritu?

Kan korang tahu kadang-kadang aku ni terlalu sibuk dengan tugas-tugas peng-kerani-an? Jadi tak ada masa nak blogging. Sementara ada masa ni, boleh la kot?

Malam raya dulu mak sangat menunjuk minatnya untuk keluar bershopping. Untuk pengetahuan mak memang tak suka berjalan, dia lebih suka duduk rumah baca buku dan tengok channel AFC. Sebagai anak yang baru nak dengar cakap (dulu nakal) aku mem-follow dia, ... kalau mak aku cepat rasa letih tapi dia kuat lagi nak berjalan ke sana ke mari. Aku dah macam nak pengsan.

Mula-mula pergi Plaza Angsana, zas sana... zas sini... beli tudung, beli baju, beli kasut, beli perhiasan rumah. Belum puas pusing satu complex, abah telefon suruh balik. Abah sangat jeles mak berjalan-jalan dengan aku. Macam adik dan kakak kan?

Berbonjol-bonjol plastik aku usung. Antara muka nak bangga dan lupa diri kerana berbelanja tak ingat dunia.

Rupanya dikerah balik awal sebab lepas solat Isyak ada rombongan takbir. Sementara menunggu mereka datang kami pun tukar semua sarung bantal yang baru.

Setelah majlis selesai, mak ajak keluar balik. Huhuhu. Dahsyat sungguh rupanya bila nafsu membeli-belah membuak-buak kan? Ia menyerang tak kira umur tatkala duit memenuhi poket.




*Lagi 3 jam aku sambung entry berikutnya. Dah letih mata asyik tengok laptop.






5 ulasan:

  1. bofoyengfeng
    hahaha bukan lah.. ini cerita aku masa awal2 nak raya haritu... tak sempat nak update...

    BalasPadam
  2. wah2~

    takpe kak~

    aku tak kisah~

    aku nak baca apa je kamu update~

    BalasPadam
  3. saya bangkang!! takleh takleh!! pemintaan di tolak!

    sekian

    BalasPadam
  4. hehe.. ingat kan nak sambut raya sabtu ni hehe..
    tak pe la, syok gak tengok gambar sambil baca2 ni.

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...