Cari Blog Ini

Sabtu, 10 Oktober 2009

Mendung di hati

Asyik rasa serba tak kena je sejak dua menjak ni. Emotional, sensitif tak bertempat. Itu tanda-tanda macam nak menopouse.

Takkan aku nak menopouse??

I've been busy all the week. Blog pun dah tak berupdate.

Previous day.
I'm just co-pilot for this community project tapi sibuk dia macam aku pulak yang core organizer.

Being a KERANI and had to manage about 250 peoples for the seminar is a big function for a small post like mine. And the seminar was collaboration with other agency. Dah tentu kita nak tunjuk jabatan kita pun bukan lah cikai sangat. Aku nakkan kesempurnaan.

But not all were into the seminar and not really participate the program. Sebabnya, how come seorang kerani nak bagi command yang proper pada rakan sepenjawatnya yang selevel or upper level or senior?

Dah tentu ada yang besar kepala, rasa macam "Eh, apsal nak arah aku macam tu? Kau dengan aku sama je" or "Pangkat aku lebih besar dari kau, kau buat la sendiri" or"Aku tua dari kau, respect la sikit".
Kenapa kadang-kadang orang tak nampak Bos yang bagi mandat untuk kita jadi ketua? Bukannya aku melobi pun. Sikit pun tak dapat duit. Susah betul nak pleased orang ni kan?

Memang dah rasa macam tak nak lagi participate or organise program since dah tak ada cooperation dari kawan-kawan. I'm a bit dissapointed and sakit hati.

Enough with that lah nanti jadi karangan SPM pula nanti.



****



My other feeling; CINTA.

Meter Cinta aku pada minggu ini menunjukkan satu keputusan yang tidak memberangsangkan.

Tekanan demi tekanan, baik dalam hal kerja atau peribadi akan menyebabkan aku TUA SEBELUM UMUR.

Owh!!! Tak boleh terima kenyataan!!!

Tapi kawan dalam FB cakap " Being single is not bad at all!!"


7 ulasan:

  1. yeah kak...
    betul2...

    being single buat aku happy sebenarnya..skang ni entahlah.penat pleased eevryone...

    huwaa...
    aku sakit...
    tapi masih nak kena senangkan hati org...
    dem

    BalasPadam
  2. kadang2 orang susah nak paham ape yng kita sendiri rasa. orang tau nasihat n kadang2 ade ckp 'i know how u feel' tapi sebenarnye tak sama dgn ape yg diorang bayangkan.lain orang, lain rasa..
    time2 tgh tekanan, best kalau dpt berkurung dlm bilik je n nangis puas2. pas lega skit,baru kuar mengadap org ramai...

    BalasPadam
  3. bagi sy lah akak syima respect nie bukan dpt mcm bos kasi! kena gain! tunjukan pada diorang comitment akak syima.

    ambik contoh sy! la hahah!
    sy pekerja2 sy takpernah sy suruh2 buat kerja! awal sy dah terangkan kerja diorang! bila satu hari diorang mungkin lupa tau ambik sambil lewa tanggunjwp mereka! sy sendiri buat benda tu! bila tgk diorang rasa sgan!! kdng2 tu satu hari sy je buat semua kerja!! malas nak paksa2 kerja nie nikmat sbnr yer tak kerja nak jadi apa!!??

    BalasPadam
  4. dah 2x datang ke sini.. tapi buntu lak nak bagi komen dan nasihat.
    semoga setiap pekerjaan dan perbuatan ikhlas tu dibalas baik juga nanti.

    BalasPadam
  5. mmg susah nak pleased everyone..end up kita yg dlm dilema..be strong dear

    BalasPadam
  6. pergh, betul syima...suka ayat last tu..!!
    cerita 1st>> org2 cmtu ada di mana2..cuma melemahkan semangat keja kita je. ape2 pun sabar je la..jgn patah semangat..teruskan ber'participate'!

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...