Cari Blog Ini

Ahad, 20 Jun 2010

Malam minggu, malam BERJIMBA bersama en. kalori

Berjimba tak sama seperti berjimak. Jangan salah baca.

Rasa seperti sempurnama tak berjumpa mereka. Memang lama tak lepak sesama. Semalam aku merajinkan diri untuk turun ke Sg Buloh di pot biasa.

Untuk menggambarkan aku ialah melayu sejati aku telah berjanji untuk sampai pada pukul 8pm. Tetapi janji melayu, aku sampai pada jam 930pm diatas beberapa keadaan yang tak boleh dielakkan. Venue bertukar ke belakang Bangi Kopitiam.

Setibanya aku di P Ramlee Kopitiam (ye ke? aku dah konfius pula nama kedai aku lepak ni) aku kena makan dulu. So aku order Dry Wantan Mee. Erm, spoil mood makan sikit sebab mee kicap dia tak betul-betul kering, dah tu manis pula.

Dah kenyang, aku jadi tak tahu nak buat apa, si Apple dengan laptopnya, si Rieha pun begitu. Semua melayan Fesbuk. Aku pula boleh lupa nak bawa D90.
Tara! Gambar syok sendiri. Hahaha!

Rieha kesiankan aku, lalu dia menolong men-snapkan satu gambar untuk aku. Terasa comel pula dengan rambut baru (17 Jun 2010).

Apple tetiba nak menggedik untuk mengupdate Fesbuk maka dia mengajak kami bergambar gedik dengan WCnya. Mata dah mula mengantuk. Maklumlah begitu lama tak berembun. Si Apple ajak ke tempat dia bersosial di PJ.
Inilah tempat sosial yang selalu si Apple melepak. Lagu fengtau meletop-letop dan pemuda pemudi cina yang sangat ramai tak ketinggalan mamat-mamat foreigner (abang arab yang muda-muda especially) hensem berkeliaran di sekitarnya. Owh! Mak rasa heaven cuci mata di situ. Maklumlah, di kampung aku tinggal sekarang susah sikit nak cuci mata sebab ramai yang dah berkopiah. Yang muda-muda semua gatai kahwin.

Kami order coffee. Si Rieha order stoberi shake. Alamak tetiba mengidam stoberi shake. Aku rasa nak try makan di situ, so order lite-lite saja.

Ye, inilah dia yang lite-lite itu. Sandwich katanya. Turkey Ham and Cheese Sandwich. Kamu kira kalori aku untuk malam semalam? Menakutkan.

Penangan stoberi milk shake. Rieha pengsan tak boleh tahan mengantuk. You still kiut yer Rieha.

Nyum! Nyum! 


Setakat ini dahulu,

 

6 ulasan:

  1. xberanilah nak kira kalorimu itu. takutz salah tekan calculator/salah formula! he3..

    BalasPadam
  2. hahaha sape budak kiut yang tertido itu..hahahhahaha...hampesss....aku tido pon masuk gak...

    BalasPadam
  3. Belasah je, dah sedap2 belaka.

    cantik rambut baru.

    BalasPadam
  4. ambui mata!

    nape tk lpk bangi kopitiam?

    kid search pye tu..dl koi sokmo ngt melepak situ..masa keje bangi...

    BalasPadam
  5. kalau aku ckp ko jgn sesekali murka ngan aku...ape pasal ko mcm chumel jerk tang pipi tu da naik gebus....biler nak swim ni wehhh

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...