Cari Blog Ini

Khamis, 12 Ogos 2010

Makan apa semalam?

Hi semua,

Jangan marah saya.
Kemalasan melanda tahap dewa sekarang. Why aahh?? Mode menulis blog makin suram.
And well Ramadhan just in the beginning, maka ai nak ucapkan Selamat menunaikan ibadah puasa untuk semua orang.

So bagaimana hari pertama korang berpuasa? Perut dah boleh adapt la kot, sebab ramai yang ganti puasa last minit macam aku. Hahaha!

Berbuka apa semalam??
Juadah berbuka puasa aku pada hari pertama puasa ni agak mewah. Yang pasti aku tak serajin itu untuk memasak. Tau ngap saja. Sejak tahun lepas, setiap kali bulan puasa ada "mak" datang untuk memasak. So tahun ni repeat lagi la. Kami bercadang takkan menjejak kaki ke PARAM, ini berikutan untuk cut living cost di bulan puasa. Agak-agak boleh saving tak??

Lawanya kain saprah dia.... Sila ignore, rumah bujang memang lapik paper saja.

Lauk pauk orang bujang
And we had ayam masak merah, kangkung belacan, kerang rebus and salad timun/tomato. Best tak??

Setakat ini dahulu,

 

4 ulasan:

  1. lauk pauk bujang??? waduhhh.. byk tu....

    BalasPadam
  2. tu bukan lauk pauk bujang tu
    meriah...
    tp kan..masakan rumah w/pun simple,tu yg sedappp.
    selamat berpuasa!

    BalasPadam
  3. waahhh lebih hebat la...aku mkn roti jala 4 keping je smlm...

    syima...nak bg cadangan.ape kate kau upload gambar2 yang kau amik kat blog kau ni.nak jugak tgk

    BalasPadam
  4. nampak best gila salad timun tomato tu.huu

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...