Cari Blog Ini

Isnin, 4 Oktober 2010

Yes, I'm happy and MARRIED.




“'You'll get over it...' It's the clichés that cause the trouble. To lose someone you love is to alter your life for ever. You don't get over it because 'it' is the person you loved. The pain stops, there are new people, but the gap never closes. How could it? The particularness of someone who mattered enough to grieve over is not erased by anyone but death. This hole in my heart is in the shape of you and no one else can fit. Why would I want them to?”



Jatuh cinta dan kecewa. Kecewa dan merintih. Bangun bertatih dan kuatkan semangat. Kumbang bukan seekor.
Senang untuk menasihati. Tapi tak mudah bagi yang menghadapi.

Murahnya air mata aku. Bukan sebab mengingatkan memori silam. Bukan. Aku dah kuat. ~Patutkah persahabatan diteruskan bila hati pernah dikecewakan? Pada aku boleh tapi kena melalui tempoh bertenang. Sekurang-kurangnya setahun. Setahun yang tiada apa-apa hubungan atau perkhabaran.

Bila aku diajukan soalan samada sudah "berganti" ke belum, aku rasa macam sesuatu. Macam nak maki pun ada. Kalau bukan untuk tujuan kebaikan, tak perlu tanya. Aku memang tak terbuka bab-bab begini. Tak perlu sibuk-sibuk nak tahu. Sememangnya aku berkawan dengan ramai lelaki. Sejak dulu lagi. Tapi tak patut buat andaian aku mudah cari pengganti.

Proses mengenali hati budi tak mudah. Tambah pula dalam peringkat umur begini. Daripada menunjukkan reaksi "terdesak" dan dipermainkan... aku rela bujang. Serious. Bukan nak cakap besar. Rata-rata lelaki yang berdamping dengan aku semua suka dengan istilah "flirt", "open relationship", "no comittment" . Setiap 2 hari bertukar pasangan untuk memadu kasih. Hari ini pergi movie dengan A. Lusa makan dengan B di TGI Friday.  Rotate aweks. Itu normal.

Orang kata aku salah bercampur. Terpulanglah persepsi masing-masing.

Bila hati dah terpaut, selalunya ada saja yang menghalang. Negative thought datang menyapa. Baik berundur dan biar kaki jejak ke tanah. Jadi tak salah rasanya bila aku memilih untuk flirt juga. Alasan? Lelaki jujur dah kurang. Player bersepah-sepah. Baik muda, baik tua.

Gembira?

Aku gembira dengan  keadaan yang aku sekarang. Jangan peduli keadaan aku atleast setahun. Bagi aku masa setahun untuk lepaskan segalanya pergi. Owh lupa! Untuk makluman satu-satunya pengubat hati aku yang tak pernah berselingkuh dengan aku ialah D90.

Curi dari Mr Google
And i officially married to him.



Setakat ini dahulu,

 

3 ulasan:

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...