Cari Blog Ini

Khamis, 28 Jun 2012

Cita-cita saya... KAHWIN

Tajuk entry pun dah menunjukkan aku semacam sakit jiwa. Eh tak, ini tajuk entry yang aku copy paste di blog AkuIslam.com. Kalau aku belum kena buang kerja tu maknanya emosi aku boleh dikawal lagi.

Tapi memang la sekarang ni... aku sedang bercita-cita untuk berkahwin. Kenapa nak kahwin? Tak ada isu lain ke nak cerita?

Kata skandal-skandal aku "Umurkan muda lagi? Enjoy la dulu..."

Taik kentotlah. Yang banyak cakap/guna ayat macam tu semua yang dah kahwin. Korang dah lepas fasa bujang tu, dah merasa experience tu semua pastu ada hati nak advice aku gitu. Cuba kalau korang merasa bujang sampai dah nak menopous ni? Lain tau rasa?

Kalau nak kahwin pun, (I mean kahwin yang betul-betul nikah, ada akad) aku sememangnya tak ada calon pun. Dan kalau ada pun selalu hak orang. Haih.... lelaki bujang dah pupus. 99% yang wujud dalam dunia ni nak merosakkan dan berseronok dengan puak-puak lewat usia macam aku ni. Ptui!

Maaf, emosi terganggu.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...