Cari Blog Ini

Isnin, 3 Disember 2012

Friends with benefits = Fuck buddy?? Or else?

Never come across in my mind that the actual meaning for friends with benefits has something to do with sex.

Credit to Mr. Google
UrbanDictionary tell us that friends with benefits is when you don't want a serious relationship but you want him / her as your toy to fuck around with. It also can be when she / him are already in a realtionship but you like that person so he/she agrees to be your friend with benefit.

I'm not going to elaborate "this" again. Lebih kurang saja maksudnya. Penat. Bukannya orang yang ditujukan khas itu faham dengan cuma membaca. Beliau akan faham dengan sumpahan dan cerca sahaja.

Ok, back to my own fahaman.

Satu ketika dahulu, masa selalu buat kerja misi-misi khas dengan bos, beliau pernah berkata "saya berkawan dengan awak ni ada sebab. Kalau tak ada kepentingan, saya tak buang masa begini." Tet~~! Maksudnya kawan = friend, kepentingan / faedah = benefit. Alahhhh lebih kurang juga maksudnya. Kalau tidak mendatangkan kepentingan pada beliau masakan beliau boleh nak rapat dengan aku. Walaupun... no sex at all. But still aku dikatakan berkepentingan. Friend FOR benefit la kot kan??

Tapi wujudkah istilah bersahabat semata-mata keikhlasan hati? Wujud lagi kah?

Note to self. - Umur dah menginjak 30thn, pada aku no such thing berkawan tanpa ada kepentingan sesuatu.  Orang cuma akan rapat dengan kita bila berkehendakkan sesuatu.

Menaip dan memaksa otak untuk generate perkataan pada masa hati membenci cuma akan menambahkan kekacauan minda sahaja. Aku sangat membenci kehidupan 6 bulan lepas. Menyimpan rasa marah pun tak elok, memakan diri. Baru sekarang terasa untuk meluahkan.

Nak contoh? Banyak sangat contoh. Kalau aku publish dalam blog, seolah-olah aku mengaibkan diri sendiri juga. Aku pun banyak dosa.

Cuma baru-baru ini aku tersangatlah TERKILAN. Dan dari situ aku belajar lagi, umur bukan petunjuk kematangan seseorang. Dan berpelajaran tinggi bukan jaminan untuk seseorang itu berwasatiah dan berhati suci.

Meminta pertolongan dari kawan yang bermotifkan berkepentingan ini amat menyakitkan hati. Dia akan okay bila kau ikut kehendak dia - yes, according to his plan. Tapi bila kau tak ikut rentak dia, dan bila kau tiba-tiba seek for him/her advice masa itu juga dia kata kau pergi lah cari orang lain kalau nak minta tolong. Sial tak?

Kecik besar kecik besar je aku tengok makhluk macam ni.

Semoga kawan aku itu bertabah. Sebab aku tak mampu bertabah mengawal rasa hati yang nak menghamun orang sebegini. Knock! Knock! Wake up... (ketuk dahi beliau) Tolong jadi dewasa sikit please. You acting like a child. Benda macam ini professional lah sikit.

Nanti bila-bila masa yang akan datang sampailah sms/email apa jua cara saluran untuk dia menghamun aku kembali. Dah biasa.

Credit to Mr Google

Friend FOR benefit? Or Friend WITH benefit?

1 ulasan:

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...