Instagram Shots

Isnin, 10 November 2014

Jangka hayat barang mekap


Minat pada mekap ni sejak zaman U dulu. Suka membeli tapi tak reti apply. Kadang-kadang beli eyeshadow tu main calit-calit kat tangan je. Nama nak pakai pada muka tak berani. Tak ada keberanian langsung nak bercelak bagai. Memang senang cakap masa sekolah dan zaman belajar dulu sememeh yang dahsyat.


Mujur habit-membeli-barang-mekap-tapi-tak-guna tak begitu parah. Takat beli 1 lipstik bulan ni, bulan depan eyeshadow, bulan lagi satu blusher (ye ke? boleh percaya ke?) lepas tu simpan dalam laci almari. Tengok-tengok lepas 4 tahun tu barang tu semua elok tak luak langsung.

PRODUKBuang selepas...
Mascara1 tahun
Foundation1 tahun
Concealer12-18 bulan
Powder18 bulan
Blush/bronzer18 bulan
Cream blush12-18 bulan
Eye shadow18 bulan
Eyeliner18 bulan
Liquid eyeliner6 months
Eyeliner18 bulan
Liquid eyeliner6 bulan
Lipstick/lip gloss18 bulan
Lip liner1 year
Nail polish1 tahun
Makeup spongesCuci setiap kali pakai, lepas sebulan buang
*kredit to PopSugar.com

Banyaknya barang kitew yang tak guna habis. Sayang nak buang. Tapi ada sesetengah barang mekap yang aku baca dalam artikel mana tah boleh tahan hingga 2 ke 3 tahun. Kalau korang seorang yang hygenic kenalah tukar. Sebab pernah sekali aku pakai juga blusher yang dah 2 tahun guna lepas 30min jadi gatal-gatal. Padan muka.

Kalau korang ada info share-share la ye.

Ni kelas mekap semalam dengan fynahere.com. Kalau ada masa aku cerita lagi.

#ArianiHijabRun2016

Achievement baru?!! Eh tak juga. Acara larian tanpa suami. Gigih nak dapat shawl percuma masa register aritu, tapi bila tengok bib dah nom...