Cari Blog Ini

Sabtu, 31 Mei 2008

Lagi kawanku kawin!

Hari Sabtu yang indah, aku bangun pukul 12tgh.. hehehehe... Jgn salah sangka yeh, aku bukan lagi macam dulu yang suka bangun lewat-lewat. Ini kes terpencil.

Semalam aku terima email dari Sandra Timothy untuk wedding ceremony. Sooo.... short notice. Tak de angin, tak de ribut, she's getting married!! Atas dasar persahabatan aku ke sana dengan co-pilot aku, in the same time boss suruh kami jadi wakil ofis untuk meraikan pasangan pengantin baru ini.

Aku bersama co-pilotku bertolak dari Kuala Selangor dalam pukul 8pm menuju ke destinasi upacara akad nikah di Taman Bangi Indah, Bangi. Dalam kepala dah set, perjalanan ini cuma mengambil masa hampir 1 1/2 jam. Walaubagaimanapun, kami tak menjangka untuk mencari rumah pengantin terlalu sukar dari gambaran dalam pelan. Beberapa kali kami terpaksa berhenti tepi jalan dan bertanya pada orang ramai. Aku dah hampir patah semangat nak teruskan pencarian, dan hampir-hampir nak bergaduh dgn co-pilot kerana tak teliti mencari rumah pengantin. Wah... sgt "kampung" ini tempat!! Aku setuju dengan penyataan itu sbb ianya seperti satu perkampungan lama (pekan koboi). Akhirnya setelah hampir satu jam lebih sesat di jalanan kami sampai ke tempat yang dituju dengan selamat. Terima kasih pakcik penunjuk jalan! By the time we arrived, pasangan pengantin diarak menuju ke rumah. Aku bajet aku la tetamu yang paling lewat sampai, around 11pm. I was told that they just came back from surau for akad nikah. My godness, the wedding reception started around 8pm, and i guess the akad nikah thing held after Isya' prayer. And it was for long "story-telling" by tok kadi to the future husband. I can imagine how hard for Sandra duduk bersimpuh. Somehow i'm happy she'd married!!


My ride on that day. Old school tak?


Pelamin yang sangat koboi.


Co-pilot.


Bila co-pilot kekenyangan dan kaki naik kebas. Comel jugak hiks!



Dengan pengantin lelaki.


At last... pengantin perempuan dah boleh buka tudung.

Tengok apa entah, aku lupa la... tp sebenarnya aku nak tunjuk aku dah kurus sikit. Sikit je!

Actually, aku tak sempat nak snap byk pics. Looking forward for more pictures from Sandra. Will update later! Anyways, congratulation both Suffian and Sandra!


Alamak, tak dilupa juga kepada sahabat sekolah yang sekarang Insp Siti Sarah Ahmad dan pasangannya berkahwin pada hari ini. Aku tak dapat menghadirkan diri ke sana due some problem. Anyway, Sarah... CONGRATULATION!!

1 ulasan:

  1. hahahhaha bilere turn kiter nih cik syima????arghhhh aku nak kawen gak....

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...