Cari Blog Ini

Selasa, 7 April 2009

Episod berjumpa dengan Blogger

Ini cerita sudah basi. Dia dah up entri ini (awal bulan Mac) sejurus aku balik dari Ipoh. Aku lambat. Sebab aku malas.

Aku selalu jengah blog dia. Sekarang dia sedang sibuk menguruskan hal-hal perkahwinan pada bulan 5 ini. Hidup dia pun selalu dihinggapi lalat. Macam aku. Hahaha. Orangnya sangatlah kecil molek. Patutlah nampak muda belia walaupun sebaya aku.

Kami ditakdirkan berjumpa di Restoran Kayu Nasi Kandar Tesco Extra, Ipoh. Tak adalah nak gosip apa sangatkan. Cerita-cerita pasal kerja, pasal kahwin, pasal LALAT, pasal study. Nak borak-borak panjang masing-masing ada hal. Aku nak balik Kuala Selangor lagi.





****



Inilah Mr Boban, aku, dan Zuris. Aku doakan semoga ko gembira dan sihat sejahtera dan terselamat dari gangguan LALAT yang mahu merampas En.Boban dan kebahagiaan ko.

Ini gerai cendol yang pernah dia cerita dulu. Ramai orang maknanya sedap. Tapi aku sudah FULL ketika itu, secara tak langsung nafsu tak membuak-buak untuk merasa cendol itu. Tapi ketika aku lapar dan dahaga, teringat-ingat aku pada cendol yang sejuk dan nyaman. Bila lagi aku berpeluang ke sana untuk merasa cendol ko tu??



Syimalicious: Ini ialah blogger ke dua yang aku berkesempatan untuk berjumpa sebelum kakak yang penyayang kepada 3 orang anak yang chumel.

20 ulasan:

  1. aloya miss, guna balik js kit ker? x kisah lah janji dapa tmasuk blog and komen dah kira baik.

    BalasPadam
  2. Sempat jugak tu.. singgah snap pix gerai cendol.. huu.. huu..

    Dahsyatnya.. lalat nk tackle Mr dia.. mcm2 pesyen plak yea..

    BalasPadam
  3. semalam saya mimpi makan cendol, kat india pulak tu..wakakakaa..tapi teringat-ingat la.. sedapnya...

    BalasPadam
  4. tq2...
    aku aminkan doa kau tu ek
    aminn... ;)

    haa..tulah.aritu org dah offer taknak
    kan dah teringat2
    takpe2..ti dtg lagi ek
    dah tau jln..tak sesat lah lagi kan??hehehee...

    haa..aku ingat taknak jemput kau
    tp..terpaksa jemput
    ;P
    gatai lah.lepuk kang
    meh sini ti sms alamat ko kat aku
    WAJIB datang.tak kira.

    BalasPadam
  5. Aduh..cendol itu membuatku terliur..aku teringat cendol kat sitiawan tu...
    Sedapppnyer...

    BalasPadam
  6. Tesco Extra itew dekat tul ngan rumah auntie i tau...Agagaga...Ari itew p sana mkn kat TCRS...agagaga...Syima...kita bila lagi nak ketemu??? Agagagaga...Tgu Izan balik la kan...jmpa 1 group terus...Wahhhh...best²...

    BalasPadam
  7. ape tandanya kalau lalat manyak eh??? heran aku

    BalasPadam
  8. tny
    sempat snap gerai cendol je... huhuuh. lalat pun bernafsu jgk.. nak dicintai dan menyintai...


    cinta cukulet
    makan cendol sampai kat india?? pergh.. mesti sedap, lemak2 manis....campur masin2 peluh mamak... hehehe

    BalasPadam
  9. kalo dpt makan cendol time cuaca tgh panas... mmg mabeles... dpt eskrem pun besh gak... perghhh...

    BalasPadam
  10. zuris
    hah...ko tak mo ajak aku?? ye la... aku ni siapa...

    tp aku nak sms ko alamat aku jugak... huhuh aku dtg yg shah alam je, bole?


    iza
    aku pun rindu kat cendol tu..


    ara
    ok... i'll wait until she come back here.. then kita wat gathering2 ok??

    pak chu
    kalau lalat banyak.. makna nye kita wangi, bau munge.....

    BalasPadam
  11. reen heartless
    cikgu reen.... mmg best makan cendol time panas2 ni, nak pulak ada pulut sikit... aiskrem?? aku tgh sakit tekak ni... huhuhuhuh

    BalasPadam
  12. lamanyer tk mkn cendol..brtahun rasanya.kt sini tk de cendol yg super duper mabeles la...tk besh.

    BalasPadam
  13. haha, syima ko ni tinggal mana? nnati buan june boleh jumpa ramai2. yipii

    haha

    BalasPadam
  14. lady ell
    pontian tak de heh?? nanti sy curik resepi cendol kt ipoh & sitiawan yg super duper best, pastu kak ell buat bisnes kat sana... untung kita kongsi dua orang...


    helmi
    bila? bila? bila ko nak balik?? jgn lupa roger aku, nanti aku bawak aslina sekali..

    BalasPadam
  15. wow...suke jalan jalan cari makan...boleh kongsi hobi...

    BalasPadam
  16. buahkranjidalamperahuhahahha betul2, meh sini rasa makan2 kat sini, sedap wooo...

    BalasPadam
  17. akak ni kecoh laa...saye hari2 jumpe akak tak kecoh pun...hahaha~~!!!

    BalasPadam
  18. ramai kt cendol kt ctu sedp,nti kalo trn ipoh,harus la try..

    best jmpa blgogerz,leh eratkn persaudaraan! =)

    BalasPadam
  19. sessi berjumpa blogger yek. bagus2...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...